عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بیش از ۱۲ هزار اتوبوس آماده عملیات بازگرداندن زائران اربعین حسینی از مبادی مرزی به شهر‌های خود است.
عقیق:رضا نفیسی گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از زائران از مرز مهران تردد می‌کنند حدود ۸۰ درصد این ناوگان به مرز مهران اعزام شده است.
وی افزود: از ابتدای ماه صفر تاکنون دو میلیون و دویست هزار نفر از سه پایانه مرزی تردد داشته اند که ۸۰ درصد آن خروجی و ۲۰ درصد ورودی بوده، اما طبق آخرین اطلاعات، سهم زائران ورودی در حال افزایش است بطوریکه هم اکنون ۷۰ درصد زوار در حال بازگشت هستند و ۳۰ درصد در حال خروج از کشور هستند.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری با اشاره به برنامه ریزی این سازمان و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی و گمرک برای پذیرایی از موج بازگشت زائران حسینی گفت: با توجه به اینکه ۴۵ درصد زائران از ناوگان عمومی برای سفر استفاده کرده اند سازمان راهداری، تدارک بازگشت همین تعداد را دارد و از همه پتانسیل ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌ها در این زمینه استفاده می‌کنیم.
وی با استناد به تصاویر زنده دوربین‌های مرکز نظارت و کنترل این سازمان از مرز مهران گفت: هم اکنون از نظر ترافیک در مرز مهران وضعیت خوبی حاکم است، اما از روز اربعین، این مرز، شاهد بازگشت بخش زیادی از زائران است و پلیس نیز آمادگی دارد تا با یکطرفه کردن برخی محورها، عملیات بازگشت زائران تسریع شود.
نفیسی در خصوص تامین سوخت خودرو‌های شخصی و اتوبوس‌ها نیز گفت: با هماهنگی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی مقرر شده علاوه بر جایگاه‌های ثابت، تعدادی جایگاه سیار سوخت نیز در مسیر مستقر شوند تا اختلالی در سوخت رسانی بوجود نیاید.
مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری همچنین از زائران حسینی خواست با مدیریت بازگشت، سفر خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند چراکه هم جاده‌ها و هم پارکینگ‌های مرزی ظرفیت محدودی دارند.
وی همچنین از آمادگی و تجهیز مجتمع‌های خدماتی بین راهی خبر داد و گفت: در این ایام نظارت بیشتری روی عملکرد این مراکز خواهد شد ضمن اینکه مردم نیز می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را از طریق پایگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir و تلفن ۱۴۱ و سامانه پیامگیر ۲۰۰۰۱۴۱ با سازمان راهداری در میان بگذارند.

منبع:دانشجو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین