عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
مرشد محسن میرزاعلی از فعالان نقالی که در سومین همایش تئاتر پیاده‌روی اربعین حضور دارد، گفت: خدا را شکر می‌کنم که همقدم با دیگر هنرمندان در قالب نذر فرهنگی نمایش‌هایی را برای زائران اجرا می‌کنیم.

عقیق:مرشد محسن میرزاعلی از فعالان عرصه نقالی و از هنرمندان حاضر در سومین همایش تئاتر پیاده‌روی اربعین (روایت راهیان) به خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: خدا را شاکرم که توانستم در سومین دوره این همایش نیز حضور پیدا کنم و همقدم با دیگر هنرمندان حاضر در این همایش در قالب نذر فرهنگی نمایش‌هایی را برای زائران اجرا کنیم.

میرزاعلی تصریح کرد: بی‌شک کاری که ما انجام می‌دهیم به لحظه پاسخگوی این خیل عظیم عاشقان امام حسین (ع) نخواهد بود و تلاش ما این است که بتوانیم با اجرای آثار نمایشی حال و هوای مخاطب را بیش از بیش به موقعیتی که در آن هستند، نزدیک کنیم.

مدیر دفتر هنرهای آئینی و تعزیه حوزه هنری گفت: مردم عزیز عراق هم چون سالیان گذشته مهمان‌نوازانه و با محبت از زائران امام حسین (ع) پذیرایی کردند و البته استقبال و نگاه خوبی نیز به اجرای تعزیه و نقالی داشتند، به طوری که در برخی نقاط خودشان از ما وعده سال بعد را برای اجرا گرفته‌اند و ان‌شاءالله اگر توفیق باشد حتما در سال آتی خدمتشان خواهیم بود

این فعال نقالی مذهبی افزود: امسال نیز گروه‌های تعزیه و نقالان برجسته کشور در همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کردند، البته جا داشت که گروه‌های دیگری نیز با ما همراه باشند که متأسفانه مشکلات مالی برای دبیرخانه همایش به وجود آمد، شرایط را برای انتخاب سخت کرد و محدودیت‌هایی نیز ایجاد شد.

میرزاعلی در پایان اظهار داشت: همایش تئاتر اربعین اتفاقی بزرگ است که به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد رخ داده و خوشبختانه شاهد بودم که پس از سه سال باعث شده نهادهای دیگر هم بیدار شوند و اقدام به فعالیت‌های هنری در مسیر پیاده‌روی کنند و شاید یکی از اصلی‌ترین برکات این همایش همین ایجاد جریان سازی در میان نهادهای متولی و هنرمندان است.

سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین به همت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری ۲ تا ۸ آبان‌ماه ۹۷ در پایانه‌های مرزی کشور، نجف اشرف، مسیر پیاده‌روی اربعین و کربلای معلی برگزار می‌شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین