عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
کارشناس مذهبی گفت: بزرگترین اجتماع در تمام جهان، اجتماع عظیم اربعین حسینی در سرزمین کربلا است که در تاریخ بی‌سابقه است.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در حاشیه پیاده روی اربعین در مسیر نجف به کربلا عنوان کرد: از سرتاسر کشور عراق سیل جمعیت به سمت کربلا در حال سرازیر شدن است و بسیار زیبا است که این در این حماسه عظیم، نژاد و ملیت مطرح نیست و هرکسی با هر عقیده و دینی در این اجتماع عظیم حضور می‌یابند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: صدها هزار نفر به مدت حدود یکماه، از میلیون‌ها نفر با جان و دل پذیرایی می‌کنند که این امر نیز در دنیا بی‌سابقه است؛ وفور نعمت و ایجاد روحیه تعاون و همکاری در این حماسه بزرگ تقریبا همانند زمان ظهور امام عصر(عج) است.

وی ادامه داد: مردم عراق واقعا میزبانی بسیار عالی را در این ایام انجام می‌دهند و بسیاری از مردم عراق که توان مالی ندارند، در طول سال بخشی از اموال خود را پس‌انداز می‌کنند تا در این ایام از زائران اباعبدالله(ع) پذیرایی کنند.

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: تعداد موکب‌های ایرانی در کشور عراق افزایش یافته است ولی انتظار بیش از این است و موکب داران ایرانی باید در پذیرایی از زائران امام حسین(ع) از عراقی‌ها الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه خدمت به زوار اباعبدلله(ع) کمتر از زیارت قبر آن حضرت نیست، گفت: بسیار خوب است که هموطنان در استان‌های مرزی کشور چند روز پس از اربعین حسینی نیز زائرانی که به کشور برمی‌گردند را مورد تکریم قرار دهند.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین