عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۳۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت:امیدواریم دنیا یکپارچگی و اتحاد اربعین را ببیند و از شکوه این مراسم ترس بر اندام دشمنان بیفتد.
عقیق:حجت الاسلام سید موسی علم الهدی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفتگویی در خصوص استقبال مردم نسبت به سال‌های قبل از پیاده روی اربعین گفت: امسال به دلیل تاخیر صدور روادید،حضور زائران در عراق با تاخیر نسبت به سال گذشته انجام شد اما به دلیل اینکه اربعین یک حج شیعی است و اجتماع بزرگ شیعه از سراسر دنیا در این نقطه اتفاق می‌افتد بر شکوه اربعین می افزاید.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه تاخیر حضور  زائران در نجف اشرف و کربلای معلی، عظمت و شکوه را بهتر به دنیا نشان می دهد،گفت: ما خواهان این هستیم که دنیا این یکپارچگی و اتحاد را ببیند و به آن غبطه بخورد و دشمنان و استکبار از این اتحاد، ترس به اندامشان بیفتد.

وی با بیان اینکه آمار نسبت به سال گذشته نه تنها کمتر نیست بلکه بیشتر هم است،بیان کرد: ستاد اربعین امسال خیلی تلاش کرد تا با تمام هجوم‌هایی که از نقاط مختلف بر برنامه اربعین وارد می‌شود آن را به بهترین حالت ممکن انجام دهد.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد:ما به نسبت سال گذشته تاخیر داریم، ولی آمار‌ها به ما نشان می‌دهد امسال نسبت به سال گذشته استقبال بهتر خواهد بود.

حجت الاسلام سید موسی علم الهدی درباره فعالیت فرهنگی که بعثه در راهپیمایی اربعین انجام داده است،بیان کرد: بعثه مقام معظم رهبری، چون متولی برنامه فرهنگی ستاد اربعین است، در چند حوزه فعالیت خودش را در نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا اجرا می‌کند که یکی از این برنامه ها برگزاری مراسمی چون سخنرانی‌ها، عزاداری‌ها و سینه زنی‌ها است که از قبل هم اعلام شده و در صحن حضرت زهرا(س)، مرقد شهید حکیم و نقاطی که برای برگزاری این مراسم‌ها مشخص شده، برگزار می‌ شود.

وی باتشریح جزئیات مراسم بیان کرد:در صحن حضرت زهرا(س) سخنران‌ها و مداحان خوب و تراز اول در سه نوبت؛ بعد از نماز صبح، ظهر و مغرب وعشا سخنرانی می کنند که خوشبختانه با استقبال خوب زائران همراه است.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: در برنامه‌های فرهنگی، برنامه روایت گری نیز داریم که از صبح تا شب مستقر هستند و هر راوی تقریبا بیش از ده مورد برنامه روایت گری دارد که در دوشکل انجام می‌شود یا به وسیله پروژکتور پردازش می‌شود و راوی شروع به روایت گری می‌کند و تصویر به صورت سمعی و بصری به مخاطب منعکس می‌شود که یکی از بزرگترین اجتماعات روایت گری ما در صحن حضرت زهرا(س)و در مسیر کوفه، در مسیر نجف تا کربلا است.. گونه دوم که راوی تصویر را به صورت پروژکتور پردازش نمی‌کند، تصویر مشخصی وجود دارد و راوی روی بنر حرکت قیام عاشورا را توضیح و نشان می‌دهد.

حجت الاسلام سید موسی علم الهدی با اشاره به برنامه‌های دیگر بعثه بیان کرد: برنامه بعدی تلاوت قرآن است بطوریکه برنامه تلاوت را با حضور  جمعی از قاریان تراز اول کشور برگزار می کنیم و می‌خواهیم بگوییم که انشاءالله اربعین باید با قرآن کامل شود و اربعین بدون قرآن شاید ناقص باشد. همچنین ما جمع‌های مبلغین را تحت عنوان نشست‌های علمی داریم که با زائران ارتباط برقرار می‌کنند و خروجی خوبی تا به الان داشته است از این رو امیدواریم روز به روز اربعین پررنگ تر، با شکوه‌تر و عالی‌تر برگزار شود.



منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین