عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
آیت الله ناصری:
استاد اخلاق حوزه گفت: حضرت سجاد علیه السلام مي فرمايد: دوست ندارم شما بين الطلوعين خواب باشيد، زيرا خدا به دست ما رزق ها را ميان بندگان تقسيم مي کند، اين مطلب را آن حضرت که مسؤوليت عالم وجود به عهده شان بود، مي گويند. در حال حاضر هم حضرت بقية الله(عج) مسؤوليت عالم وجود را دارد، رزق جميع مخلوقات به دست مبارکشان تقسيم مي شود.
عقیق:آیت الله محمد علی ناصری در ادامه سلسله مباحث اخلاقی خود، جمع اقشار مختلف مردم دسلسه مباحث اخلاقی اظهار کرد: همه علوم و معارف در قرآن هاست. قرآن می‌فرماید: «وَ لا رَطْبٍ وَ لا يابِسٍ إِلاَّ في‏ كِتابٍ مُبين» هر چه‌ از علم اولین و آخرین هست در قرآن است.

وی بیان کرد: در برخی نقل‌ها آمده که حضرت امیر علیه السلام فرمودند «آنچه که از علوم و معارف در قرآن آمده، در سوره حمد جمع شده و آنچه در سوره حمد است در «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم» است و آنچه در «بسم الله الرحمن الرحیم» آمده در بای آن است و من آن نقطه‌ای هستم که در باء بسم الله است

استاد اخلاق حوزه در ادامه  اشاره ای به بحث انتظار کرد و افزود: امام محمد باقر علیه السلام فرمودند« وَ اعْلَمُوا أَنَّ الْمُنْتَظِرَ لِهَذَا الْأَمْرِ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ.. » بدانید كسي كه منتظر باشد،منتظر فرج امام زمان(عج) باشد، ثواب كسي را دارد كه روزها روزه و شب ها مشغول عبادت باشد.

وی اذعان کرد: حضرت سجاد علیه السلام مي فرمايد: دوست ندارم شما بين الطلوعين خواب باشيد، زيرا خدا به دست ما رزق ها را ميان بندگان تقسيم مي کند، اين مطلب را امام سجاد علیه السلام که مسؤوليت عالم وجود به عهده شان بود، مي گويند. در حال حاضر هم حضرت بقية الله(عج) مسؤوليت عالم وجود را دارد، رزق جميع مخلوقات به دست مبارکشان تقسيم مي شود.

آیت الله ناصری تاکید کرد: شاید مهمترین چیزی که امام زمان علیه السلام از انبیاء قبل و اجداد طاهرینشان ارث برده اند، اسم اعظم باشد، در کتاب شریف اصول کافی نقل شده است که امام صادق علیه السلام فرمودند: همانا به حضرت عیسی بن مریم، دو حرف از اسم اعظم عطا شد و با آنها، معجزات خود را انجام می داد و به حضرت موسی، چهار حرف و به حضرت ابراهیم، هشت حرف و به حضرت نوح، پانزده حرف و به حضرت آدم، بیست و پنج حرف از حروف اسم اعظم عطا شده بود و خداوند متعال همه آنها را برای حضرت محمد صلی الله علیه و آله جمع کرد

وی ابراز کرد: همانا اسم اعظم خداوند، هفتاد و سه حرف است که هفتاد و دو حرف آن به حضرت محمد صلی الله علیه و آله عطا شد و فقط یک حرف از آن به ایشان عطا نشده است، غیر از علوم، مقامات و صفات انبیا، ابزار و وسایل شخصی انبیا هم به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به ارث رسیده است؛ مانند عصای حضرت موسی علیه السلام، انگشتر حضرت سلیمان علیه السلام و پیراهن حضرت یوسف علیه السلام، مختصر اینکه  اینکه وسایل رفاهی، دفاعی و اقتصادی انبیا به ایشان، ارث رسیده است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: من که مي خواهم منتظر حضرت مهدی(عج) بشوم، راهش چيست؟ راهش تهذيب اخلاق است، اول خودم را اصلاح بكنم، خانه دلم را از كثافات خالي کرده و قلبم كه ظلمتکده شده است، اين حجابهاي ظلماني را از میان ببرم، بعد نور ولايت تلألؤ مي كند و سنخيت میان انسان و حضرت حاصل می شود.

وی در پایان گفت: همه بزرگان اخلاق اين طور كه بنده در ذهنم هست دستور مي دادند براي توسلات، اول بايد خودت را اصلاح بكني، اول مي گفتند توبه،  بايد سوء سابقه ها و صفتهاي رذيله انسان از میان برود و صفتهاي حميده در وجودش ايجاد بشود، آن گاه ايجاد سنخيت مي شوددر این زمان است كه ارتباط معنوي با حضرت برقرار مي شود و عنايات خاص، شامل حالش مي شود.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین