عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
با حضور در مرز مهران؛
‘ایرج مسجدی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و رئیس ستاد اربعین در عراق، آخرین وضعیت گذرگاه مرزی مهران - زرباطیه و شرایط استقبال از زائران اربعین حسینی را بررسی کرد.
عقیق:مسجدی روز چهارشنبه طی بازدید میدانی از مرز مهران - زرباطیه به اتفاق ‘کاظم العقابی’ رئیس مرزبانی کل عراق، از نزدیک آخرین وضعیت و شرایط این گذرگاه و کم و کیف تردد زائران و سائر مسائل مربوط به تردد و ارائه خدمات به آنان را مورد بررسی قرار داد.
وی در جریان این بازدید گفت: مسئولین عراقی هر ساله در مراسم زیارت اربعین حسینی با همت عالی در جهت تسهیل امور زائران می کوشند و از جمله در پایانه های مرزی عراق برای رسیدگی به امور زائران و رفع مشکلات مستقر می شوند.
مسجدی افزود: دولت عراق برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم در همه جوانب تلاش می کند و جمهوری اسلامی ایران نیز برای تسهیل هر چه بیشتر امور زائران با برادران عراقی خود همکاری دارد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد همچنین با اشاره به فرهنگ مهمانوازی مردم عراق و بسیج امکانات در موکب های عراقی و مشارکت موکب های ایرانی در این امر، از همه دست اندرکاران اربعین قدردانی کرد.
وی گفت: ملت کریم عراق امسال نیز همچون سالهای پیش، همه امکانات لازم اقامتی و مواد غذایی برای پذیرایی از زائران حسینی را فراهم کرده است.
در ادامه این بازدیدها العقابی نیز گفت: دولت عراق در خدمت زائران ایرانی است به خصوص اینکه دولت ایران تنها کشوری بود که در جنگ با داعش به یاری عراق آمد.
وی افزود: ملت عراق به خدمت زائران حسینی و علی الخصوص زائران ایرانی که برادران ما هستند، افتخار می کند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد همچنین در ادامه در دیدار با فرماندهان امنیتی و انتظامی ایران و امنیتی و الحشد الشعبی عراق مستقر در مرز مهران - زرباطیه با آنان در خصوص آخرین اقدامات و هماهنگی های تامین امنیت زائران میان دو کشور بحث و گفتگو کرد.
مسجدی در ادامه بازدید خود به دیدار ‘صالح محی هوری’ رئیس عشیره الخطاویه در یکی شهرستان های مرزی عراق رفت.
وی در این دیدار از از پذیرایی و خدمت تمام عیار این عشیره از زوار اباعبدلله الحسین (ع) قدردانی کرد.
رئیس ستاد اربعین در عراق افزود: ایران و عراق علاوه بر داشتن ۱۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک، در حب حسین نیز مشترک هستند و از همین روست که دو ملت از مشهد تا کربلا همگی یکپارچه شده اند.
شیخ صالح نیز گفت: ما از خدمت به رهروان کربلا به ویژه برادران ایرانی خوشنود هستیم.
رئیس عشیره خطاویه افزود: روابطمان با زائران ایرانی در حدی برادرانه است که به ما شماره های همراهشان را می دهند تا در صورت سفر به ایران بتوانند میزبان ما باشند.
وی همچنین از حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت عراق در مبارزه با داعش قدردانی کرد.
ایرج مسجدی در ادامه بازدید میدانی خود همچنین از موکب ها و حسینیه های برپا شده در مسیر حرکت زائران به سمت کربلا در این منطقه بازدید و با تعدادی از زائران گفتگو کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین