عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۲۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
با وجود مشکلات فراوان زائران ایرانی در مهران‌ این بار قطعی سیستم‌های رایانه‌ای عراق منجر به معطلی بیش از ۳ ساعته زائران شده است.
عقیق:قطعی سیستم‌های رایانه‌ای طرف عراقی منجر به بروز مشکلات برای زائران ایرانی شده است.

این قطعی و ناهماهنگی در طرف عراقی باعث معطلی حداقل ۳ ساعته زائران ایرانی در مرز مهران و ورودی گیت عراقی شده است.

فشار جمعیت و تشنگی و مشکلات خدمات زیربنایی و زیرساختی بسیار اسفناک منجر به دخالت متعدد عوامل اورژانس و پرستاران و امدادگران شده است.

 با آنکه طرف ایرانی و عراقی در جلسات مختلف پیش از آغاز اربعین حسینی بر رفع مشکلات تاکید کرده‌اند، اما در مقام عمل و اجرا چنین چیزی واقعیت نداشته و منجر به اعتراضات فراوان زائران شده است؛ تا جایی که برخی از افراد خواستار تصمیم‌گیری جدی و واقعی مسئولان درباره اربعین شده‌اند.

در شرایطی که هوای گرم، تشنگی، معطلی و بی‌برنامگی در مرز مهران وضعیت را بغرنج کرده است، شرایط برای کودکان و زنان به مراتب سخت‌تر است.

 زائرین اربعین «یا حسین» گویان اعتراض خود را به متولیان و مدیران میدانی مرز مهران اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فارس در حالی که بیش از یک هفته تا روز اربعین سرور و سالار شهیدان باقی مانده اما سیل عاشقان آن حضرت با حضور در مرز مهران قصد دارند خود را به مسیر نجف به کربلا برسانند.

ازدحام زائران در مرز فرآیند خروج را از سمت عراق مختل کرده و هزاران نفر در حالی که مهر خروج از ایران روی گذرنامه آنها نقش بسته اما برای ورود به عراق انتظار می‌کشند.

 این مشکل شامل همه زوار است که به صورت جمعی و فردی قصد ورود به عراق را دارند و نقطه صفر مرزی دیگر گنجایش این ازدحام را ندارد.

این اتفاق در حالی رخ داده که طرف عراقی قطعی سیستم ثبت خروجی را علت این امر بیان می‌کند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین