عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
جاي تأسف دارد که در هيچ يک از کشورهاي اسلامي و حتي جمهوري اسلامي ايران شرکتي وجود ندارد که تکنولوژي و توانايي ساخت چنين سقف هايي را داشته باشد از همين رو ...
عقیق: اخبار رسيده از شهر نجف اشرف حاکي از آن است که يک شرکت بين المللي آلماني موفق شد در مزايده طرح ساخت سقف صحن حرم اميرالمؤمنين حضرت علي عليه السلام برنده شود.

گفته مي شود سقف صحن اين حرم مطهر قرار است شيشه اي باشد و اين نوع سقف براي اولين بار در جهان ساخته مي شود زيرا از موادي ويژه و به شکلي خاص است.

در همين راستا "فائق الشمري" مسئول روابط عمومي و اطلاع رساني آستان مقدس اميرالمؤمنين عليه السلام طي اظهاراتي در اين باره گفت: طي چند هفته گذشته بخش نظارت و مهندسي آستان مقدس،‌ درگير بررسي طرح ها و پيشنهادات ارائه شده درباره چگونگي سقف دار شدن صحن مبارک بود. در نهايت با سقف شيشه اي پيشنهاد شده، موافقت شد.

وي در ادامه افزود: اين موضوع با اداره اوقاف شيعي عراق هم در ميان گذاشته شده و موافق آنان نيز کسب شده است. اين طرح قرار است طي چند روز آينده آغاز شود. طرح سقف دار کردن صحن حرم مطهر، در وزارت وزارت زيرساخت هاي عراق نيز به ثبت رسيده تا بخش از بودجه آن توسط وزارت اقتصاد و دارايي تأمين شود.

"فائق الشمري" در پايان گفت: قرار است 70  درصد از اين سقف متحرک و 30 درصد ديگر آن ثابت باشد. شيشه بکار رفته شده در آن روشن است و به هيچ وجه جلوي ديده شدن قبه مبارک را نمي گيرد اما در عين حال جلوي تابيدن مستقيم نور خورشيد و گرم شدن فضاي صحن مطهر را نيز مي گيرد. اين طرح قرار است در سال 2014 به پايان برسد.


گفتني است جاي تأسف دارد که در هيچ يک از کشورهاي اسلامي و حتي جمهوري اسلامي ايران شرکتي وجود ندارد که تکنولوژي و توانايي ساخت چنين سقف هايي را داشته باشد از همين رو متوسل شدن به شرکت هاي غير اسلامي براي چنين کاري اجتناب ناپذير مي شود.

منبع: شیعه آنلاین
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین