عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
وزیر کشور گفت: زائران اربعین حسینی با روادید به مرزهای سه گانه کشور ورود کنند زیرا بدون روادید اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت.

عقیق:عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از مرز بین المللی شلمچه در جمع خبرنگاران به متقاضیان سفر به عتبات عالیات توصیه کرد روادید سفر به عراق را از مراکز معتبر تهیه کرده و با روادید راهی مرزهای سه گانه شوند زیرا از عبور افراد بدون روادید جلوگیری می شود.
وی گفت: امسال امکانات زیرساختی بسیار بهتری در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران نسبت به سال های گذشته فراهم شده و پیش بینی می شود امسال زائران بیشتری از مرزهای سه گانه راهی عتبات عالیات شوند.
وزیر کشور افزود: آیین پیاده روی عظیم اربعین هر سال با حضور گسترده مسلمانان برگزار می شود که این آیین حسن همجواری ملت های مسلمان همچون ایران و عراق را به نمایش می گذارد.
وی بیان داشت: اربعین رویدادی به وسعت و گستره تاریخ است و سرمنشاء همه نهضت های آزادی خواهی جهان از قیام خونین عاشورا الهام گرفته شده و اکنون نیز تداوم همان مسیر عاشورا در ابعادی بزرگتر و باشکوه تر در جریان است.
رحمانی فضلی گفت: همایش بزرگ اربعین از همه نظر قابل مقایسه با نخستین سال برگزاری آن نیست و هر سال بر ایجاد نظم و امنیت چه در ایران و چه در عراق ، و هر چه بهتر برگزار شدن این همایش افزوده است.
وی از مرز شلمچه به عنوان مهمترین مرز برای تردد زائران ایرانی و تنها مرز برای زائران خارجی یاد کرد و افزود: شرایط و زیر ساخت ها در گذرگاه مرزی شلمچه به گونه ای فراهم شده تا زائران بیشتری از این منطقه به عتبات عالیات سفر کنند.
به گزارش ایرنا جلسه ستاد اربعین عصر چهارشنبه به ریاست وزیر کشور در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد.
وزیر کشور روز چهارشنبه برای بازدید از مرزهای شلمچه و چذابه وارد خوزستان شد.
شلمچه و چذابه 2 گذرگاه زائران اربعین حسینی برای سفر به کربلای معلا و عتبات عالیات هستند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین