عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
مدیر حوزه علمیه پنج تن آل عباد گفت: اجتماع عظیم اربعین می‌تواند عامل نزدیک شدن قلوب و دل مردم دنیا به امام زمان(عج) شود بنابراین دولت وظیفه دارند تسهیلات لازم را برای اجتماع عظیم حسینی فراهم کند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمد بابایی در گفت‌وگویی، درباره پیاده روی اربعین و پشتوانه‌های قرآنی آن، گفت: واژه اربعین در قرآن و روایات آمده است و شاید به نحوی تقدس داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه پنج تن آل عبا(ع) افزود: بر اساس آیات قرآن کریم وقتی حضرت موسی(ع) برای دریافت وحی با خداوند قرار ملاقات داشت 30 شب بود که ده شب نیز به آن افزوده شد و به چهل شب رسید که یکی از حکمت‌های آن امتحان قوم حضرت موسی(ع) بود.

مدیر مدرسه علمیه پنج‌ تن آل عبا(ع) با اشاره به روایاتی درباره ارزش و اهمیت اربعین، عنوان کرد: در قنوت نافله نماز شب نیز سفارش شده است که نمازگزار برای 40 مومن دعا کند؛ یا هرکس 40 روز خود را برای خدا خالص کند چشمه‌های حکمت از درون قلب او جوشیده و به زبانش جاری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی ادامه داد: درباره راهپیمایی اربعین حسینی روایات صریحی از ائمه معصومین(ع) به خصوص امام صادق(ع) و امام حسن عسگری(ع) در منابع دینی داریم که یکی از نشانه‌های مومن زیارت اربعین است.

وی درباره پیاده‌روی اربعین در سیره علماء و بزرگان، اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین در سیره علما و بزرگان دین اسلام وجود داشته است، میرزاجواد ملکی تبریزی از علمای بزرگی  بوده که همواره به پیاده‌روی اربعین سفارش داشته و خود نیز مشرف می‌شدند.

مدیر حوزه علمیه پنج تن آل عباد(ع) افزود: در زمان ما برخی علما و فقهای بزرگ با توجه به کبر سن نمی‌توانند در پیاده‌روی شرکت کنند اما همواره به جوانان تاکید و توصیه دارند که در این اجتماع عظیم حسینی شرکت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی ادامه داد: آیت‌الله مکارم شیرازی از علمای عصرما بارها در دوره جوانی خود از نجف تا کربلا مشرف شدند، مرحوم کافی خطیب مشهور و سایر علمای بزرگ شیعه پیاده‌روی اربعین را انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه ریشه حرکت پیاده‌روی اربعین در روایات است که آثار و برکات فراوان دارد، گفت: آیت‌الله بهجت می‌فرمودند وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کنند مردم عالم با این جمله که من فرزند امام حسین(ع) هستم فرا می‌خوانند، بنابراین باید شرایط طوری فراهم شود که او خود را فرزند امام معرفی کنند.

مدیر حوزه علمیه پنج تن آل عبا(ع) افزود: وظیفه ما است که در این راهپیمایی بی‌نظیر شرکت کنیم چراکه چنین اتفاقی برای آزادی‌خواهان جهان سبب فکر و تحقیق می‌شود که امیدواریم مقدمه نزدیک شدن قلوب و دل‌های مردم دنیا به امام زمان(عج) شود.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جاذبه مغناطیسی امام حسین(ع) دل‌ها به سوی خود می‌کشد، اظهار داشت: اربعین حرکت از دل برآمده امت اسلام است که شیعیان را از اقصی‌نقاط دنیا به گرد امام حسین(ع) در کربلا جمع می‌کند. بنابراین وظیفه دولت است که برای زائران تسهیلات لازم را فراهم کند.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین