عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
بی‌بی عوده بانویی کهنسال با 80 سال سن کوچکترین موکب را در مسیر زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه برپا کرده است.
عقیق:بی‌بی عوده بانویی کهنسال با 80 سال سن کوچکترین موکب را در مسیر زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه برپا کرده است.

در مسیر 15 کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا گذرگاه مرزی شلمچه حدود 450 موکب مردمی برای پذیرایی از زائران اربعین برپا شده اما نشستن در موکب بی‌بی «عوده فرحانی» که یکی از فرزندانش را در راه امام حسین(ع) نثار وطن و ارزش‌های اسلام کرده صفای دیگری برای زائران کربلا دارد.

این بانوی 80 ساله اهل روستای سرحانیه خرمشهر با 2 پسر و چهار دختر، همسر خود را از دست داده، اما اندوخته و پس‌انداز یکسال خود را وقف زائران امام حسین(ع) کرده و هر روز صبح با زیراندازی کوچک، فلاکس چای و یک ظرف خرما موکبی کوچک را در مسیر عبور زائران برپا می‌کند.

بانو عوده با زبان عربی به زائران خیر مقدم گفته و با چای و خرما از آنها پذیرایی می‌کند.
وی تنها آرزوی خود را در این دنیا سفر به کربلا و زیارت قبر حضرت اباعبدا... الحسین(ع) و شرکت در همایش اربعین حسینی بیان کرد و افزود: لطف امام حسین(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در طول زندگی همواره شامل حال من شده است.

وی افزود: به پذیرایی از زائران حسینی افتخار می‌کنم و همواره از آنها می‌خواهم در کربلای معلا مرا دعا کنند و نایب‌الزیاره من باشند.
بی‌بی عوده در هشت سال جنگ تحمیلی نیز تا زمانی که خرمشهر به دست متجاوزان بعثی اشغال نشده بود با پخت غذاهای محلی و نان از رزمندگان پذیرایی می‌کرد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از 25 هزار زائر از کشورهای مختلف و بیش از 170 هزار زائر ایرانی، برای شرکت در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی، از مرز بین‌المللی شلمچه راهی کربلای معلا و عتبات عالیات شدند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین