عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۱۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
با توافق انجام شده میان ایران و عراق، تعرفه مکالمه بین المللی میان دو کشور 50 تا 60 درصد کاهش یافت.
عقیق:در همین راستا وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد که به مناسبت مراسم زیارت اربعین حسینی (ع) نرخ مکالمه میان جمهوری اسلامی ایران و عراق نیم بها محاسبه می شود.
در این اطلاعیه به نرخ معمول و نهایی پس از اعمال تخفیف اشاره نشده است اما بر اساس اعلام شرکت های تلفن همراه نرخ یک دقیقه مکالمه با ایران در شرایط معمول 350 دینار (هر دلار 1200 دینار است) می باشد.
بر این اساس نرخ مکالمه با تلفن های همراه عراقی با ایران در ایام اربعین هر دقیقه 175 دینار خواهد بود.
در اطلاعیه وزارت ارتباطات عراق آمده است که تخفیف یاد شده به طور موقت و به مدت 14 روز (26 مهر ماه تا 10 آبان) اعمال خواهد شد.
در این بیانیه گفته شده است که دولت عراق همچنین 15 خط رایگان برای انجام امور مربوط به اربعین میان دو کشور تامین کرده است.
درهمین حال یک منبع مطلع ایرانی در عراق به ایرنا گفت که بر اساس توافقی که سال گذشته میان وزارتخانه های ارتباطات دو کشور انجام شد، دو طرف نرخ مکالمات چه در شبکه ثابت و چه همراه نیم بها کنند که ایران از سال گذشته آن را اجرا کرده است.
وی گفت: این تصمیم در ایران به شکل تعرفه های یک سوم قیمت اجرا شده است.
وی افزود: در حالی که تعرفه مکالمه تلفنی شبکه های همراه ایران با عراق دقیقه ای 30 هزار ریال در ایام عادی محاسبه می شود، این نرخ در ایام اربعین به 9 هزار ریال کاهش یافته است.
به گفته وی، همچنین تعرفه عادی مکالمه با تلفن ثابت به مقصد عراق نیز دقیقه ای 20 هزار ریال است که در ایام اربعین هفت هزار ریال محاسبه خواهد شد.
شبکه تلفن ثابت نفوذ چندانی در عراق ندارد و عمده ارتباطات تلفنی این کشور از طریق تلفن های همراه انجام می شود.
گفتنی است از چند روز گذشته با آغاز پیاده روی مردم عراق به سمت کربلا، گذرگاه های مرزی مهران، شیب، شلمچه، صفوان و فرودگاه های نجف و بغداد و بصره نیز سرگرم استقبال از زائران خارجی از جمله ایرانیان شده اند.
زائران ایرانی در کنار دیگر برادران عراقی و غیر عراقی خود بار و کوله ها را بسته و زن و مرد همانند سال های گذشته آماده عزیمت به سمت کربلا شده اند و از چند روز پیش گذرگاه های مرزی ایران با عراق شاهد خیل مشتاقان زیارت امام حسین (ع) است.
سال گذشته از حدود 14 میلیون زائر اربعین حسینی از ملیت های مختلف در عراق، دو میلیون و 350 هزار نفر ایرانی بودند.
براساس آخرین آمارها بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر برای عزیمت به زیارت اربعین در سامانه سماح نامنویسی کرده اند.
وزارتخارجه عراق نیز اعلام کرده که تاکنون برای بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر در ایران روادید اربعین صادر شده است.
زیارت میلیونی اربعین حسینی امسال براساس تقویم شمسی مصادف با هشتم آبان ماه 97 خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین