عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
فرماندار خرمشهر گفت: حدود ۱۲۰ هزار زائر تاکنون از مرز شلمچه تردد کرده‌اند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر اتباع خارجه هستند.
عقیق:ولی‌الله حیاتی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون حدود 120 هزار زائر از مرز شلمچه تردد کردند.
وی بابیان اینکه از این تعداد 20 هزار نفر اتباع خارجه بودند، عنوان کرد: این تعداد شامل اتباع کشورهای آذربایجان، پاکستان، هند و افغانستان است.

حیاتی با اشاره به اینکه همکاران ما در مرز شلمچه بدون هیچ مشکلی در حال رسیدگی به زائران هستند، عنوان کرد: بخشی از مشکل آب مواکب حل‌شده و بخش دیگر آن نیز در حال رفع است.

فرماندار ویژه خرمشهر عنوان کرد: 400 ویزای جعلی از ابتدای ماه صفر تاکنون در مرز شلمچه کشف‌ و تحویل مقامات مربوطه شد.

به گزارش تسنیم، مرز شلمچه تنها مرزی است که اتباع خارجه امکان عزیمت به عراق از خاک کشورمان را دارند و هرساله در ایام اربعین میزبان زائران تبعه خارجی است.

علت قطع رادیو اربعین در استان ایلام "تداخل فرکانس رادیو در عراق" اعلام شد

علی شیروی در گفت و‌گویی در ایلام، در ارتباط با علت اختلال در دسترسی به رادیو اربعین در استان ایلام اظهار داشت:  علت قطع رادیو اربعین در این استان ایلام تداخل فرکانس رادیو در کشور عراق است.

وی با اشاره به این که دریافت برنامه های رادیو اربعین در استان ایلام از روز گذشته تاکنون امکان‌پذیر نیست، گفت: تداخل بر روی امواج رادیو اربعین در ایلام تاثیر گذاشته و آنرا از دسترس خارج کرده است.

رئیس صدا و سیمای مرکز ایلام افزود: هم اکنون تداخل امواج در کشور عراق برطرف شده و کارشناسان فنی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در حال بررسی و رفع نقص هستند.

شیروی تصریح کرد: این مشکل تا پایان امروز برطرف می‌شود و امکان دسترسی زائران اربعین و مردم استان به رادیو اربعین فراهم  می‌گردد.

برپایی موکب‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

موکب‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده و جمعی از کارکنان پایگاه دریایی خرمشهر در مرز شلمچه برپا شد.

ناخدایکم عرشه و ستاد جلیل مقدم فرمانده پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر با بیان اینکه امسال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای خدمات‌رسانی به زائران حسینی(ع) دو موکب برپا کرده است اظهار داشت: دو موکب خدمات‌رسانی به زائران حسینی  مقابل در پایگاه و مرز بین‌المللی شلمچه مستقر شده است.

خروج بیش ار 73 هزار زائر اربعین از مرز مهران در 24 ساعت گذشته

نورالله دلخواه در گفت و‌گویی در ایلام، تردد زائران اربعین در 24 ساعت گذشته را از مرز مهران بی نظیر دانست و اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 73 هزار و 657 زائر از پایانه مرزی مهران تردد داشته اند.

مدیرکل پایانه‌ها و امور حمل و نقل استان ایلام گفت: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی لحظه به لحظه به تعداد زائران اربعین حسینی در مرز مهران افزوده می‌شود.

وی حداکثر زمان خروج زائران از گیت خروجی مرز مهران را کمتر از 30 ثانیه دانست و خاطر نشان کرد: تمام امکانات برای بهترین خدمات به زائران اربعین حسینی در مرز مهران مهیا است.

وی بیان داشت:در 24 ساعت گذشته 73 هزار و 657 زائر از پایانه مرزی مهران تردد داشته اند که از این تعداد نزدیک به 68 هزار نفر از مرز مهران برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین به عتبات عالیات مشرف شده اند.

وی تصریح کرد: آمارهای تردد از مرز مهران نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.

اخذ 42 میلیون تومان وثیقه به‌ازای هر خودروی ایرانی در عراق

ولی‌الله حیاتی ظهر امروز در نشست بررسی و تسهیل تردد زائران که ‌در ساختمان گمرک واقع در مرز شلمچه برگزار شد اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم برای اربعین 97 در شلمچه اندیشیده شده است.

وی افزود: مردمی که از نقاط مختلف کشور به‌منظور خدمت‌رسانی به زائران به این نقطه مرزی آمده‌اند مشغول خدمت‌رسانی‌اند تا هیچ مشکلی پیش نیاید.

حیاتی با اشاره به خودروهای‌ ایرانی که به کشور عراق می‌روند، عنوان کرد: عراقی‌ها به ازای هر خودرو 42 میلیون تومان وثیقه می‌خواهند که بعد از برگشت به آن‌ها برگردانده می‌شود و باید این موضوع اطلاع‌رسانی شود تا رانندگان با آمادگی عازم کشور عراق شوند.

فرماندار خرمشهر با اشاره به رسیدگی به زائران در عراق‌ عنوان کرد: در عراق نیز تمهیدات خوبی دیده‌ شده و مواکب به تعداد لازم برای پذیرایی از زوار مستقر شده است.‌

وی با بیان اینکه سیستم حمل‌ونقل عراق نیز به کمک ما آمده و مرز ‌به‌صورت شبانه‌روزی آماده پذیرش زائران ایرانی و خارجی است، اعلام کرد:  دروازه‌ها و مسیرهای عبوری اتباع خارجه در شلمچه مجزا شده ‌و آمادگی پذیرش هر تعداد زائر را داریم.

35 راهدارخانه کرمانشاه برای استقرار مسافران اربعین تجهیز شد

فریبرز کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از تجهیز راهدارخانه‌ها برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: 35 راهدارخانه فعال در سطح استان وجود دارد که همه به عنوان یک محل استقرار برای مسافران در راه مانده تجهیز شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل راهداری و سنگین خدمات‌رسان در جاده‌ها در نقاط مختلف از جمله گردنه‌ها و محورهای پرتردد مستقر شده‌اند عنوان کرد: جاده‌ها با دوربین‌های نظارت تصویری کنترل می‌شوند و در واقع حضور فیزیکی تنها در نقاط پرتصادف و مورد نیاز است.

کرمی گفت: 2500 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل ون، سواری، اتوبوس و مینی‌بوس در سطح استان وجود دارد که برای جابه‌جایی زائران اربعین آمادگی کامل دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه با راه‌اندازی راه‌آهن مسافران از تهران به کرمانشاه منتقل می‌شوند گفت: با هماهنگی سایر استان‌های معین حمل و نقل استان به‌کار گرفته می‌شود که مسافران به راحتی به مرز منتقل شوند.

استقرار 370 دستگاه اتوبوس در مرز مهران

نورالله دلخواه در گفت‌و‌گویی در ایلام اظهار داشت: حجم ورودی زائران اربعین به مهران امسال‌ از افزایش 16 درصدی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: با توجه به این‌که امکان انتقال خودروهای حامل زائران به مرز خروجی مهران میسر نیست و تمامی خودروها از پارکینگ‌های ورودی شهر استفاده می‌کنند، برای جابه جایی زائران اربعین در مسیر پارکینگ برکت تا خروجی مرز مهران 370 دستگاه اتوبوس مستقر شده که و وظیفه جابه جایی زائران را انجام می‌دهند.

وی با تاکید به اینکه برای بازگشت زائران نیز پیش بینی‌های لازم انجام شده است افزود: 3 هزار اتوبوس برای انتقال زائران به استان‌های مبدا آماده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام تصریح کرد: هیچ مشکلی برای انتقال زائران به مرز مهران و از مرز مهران به استان‌های مبدا وجود ندارد.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین