عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از شروع فعالیت اولین سینما سیار در سه پایانه مرزی ایران و عراق خبر داد و گفت: برای زائران امام حسین(ع) هر شب دو فیلم سینمایی در دو نوبت نمایش داده می‌شود.
سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: به همت قرارگاه فرهنگی‌ و هنری مردمی اربعین اولین «سینما سیار» در مرزهای خروجی کشور فعالیت خود را روز جمعه ۲۷ مهر و با نمایش دو فیلم سینمایی برای زائران امام حسین(ع) آغاز کرد و تا ۸ آبان ادامه دارد.

وی افزود: در این سینما سیار دو فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» و «به وقت شام» در سه مرز؛ مهران، شلمچه و چذابه و در دو نوبت ساعت ۱۹ و ۲۱ برای زائران نمایش داده می‌شود. 

عقیق:اوحدی با اشاره به اینکه این دو فیلم هر دو در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت چندین سیمرغ بلورین شده‌اند، گفت: دلیل انتخاب این دو فیلم توجه به زندگی شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و الگو‌گیری از زندگی اهل بیت(س) است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری در ادامه بیان کرد: قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین با مجموعه فعالیت‌های فرهنگی هنری و با  تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ایام سوگواری اربعین حسینی از ۲۷ مهر تا ۸ آبان همراه با زائران خواهد بود. از جمله فعالیت‌های این قرارگاه سوگواره شعر آیینی «قتیل العبرات» است که این برنامه با حضور مشترک شاعران آیینی ایرانی و عراقی برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های دیگری همچون؛ نمایشگاه موضوعی کتاب، نقالی و تعزیه خوانی، نمایشگاه عکس انقلاب و اربعین، کارگاه خوشنویسی و نقاشی حماسی، روایتگری واقعه عاشورا و اربعین، نمایشگاه موزه عبرت، یادواره شهدای جهان اسلام برگزار می‌‌شود.

سعید اوحدی در پایان گفت: قرارگاه فرهنگی مردمی اربعین به عنوان بازو و پشتیبان ستاد مرکزی اربعین و در طول سیاست‌های مصوب آن ستاد در حوزه‌های فرهنگی و هنری و با هدف میزبانی از زائران حسینی با فعالیت‌های فرهنگی هنری، فعالیت می‌کند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین