عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
با نزدیک شدن به اربعین حسینی و آغاز سفر زائران پیاده‌روی اربعین، موکب‌های ایرانی در مرز ایران و شهرهای عراق از امروز به صورت رسمی خدمت‌رسانی به زائران را آغاز کردند.
عقیق: با نزدیک شدن به اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، موکب‌های اربعین در عراق و شهرهای مرزی کشور از امروز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کردند.

به گفته جمشید گودرزی قائم مقام ستاد بازسازی عتبات در امور اربعین یک هزار و ۹۴۰ موکب امسال نام‌نویسی کردند که در ایام اربعین به زائران حسینی به ارائه خدمت بپردازند.


با توجه به اینکه بسیاری از این موکب ها در خاک عراق مستقر هستند، از اواسط مهرماه روند انتقال تجهیزات موکب‌ها از مرزهای مهران و شلمچه آغاز شد؛ اما به دلیل برخی ناهماهنگی‌های دولت عراق، کامیون‌های حامل مواد غذایی در مرز ایران و عراق چندین روز معطل ماندند تا جایی که حتی این امر موجب نارضایتی موکب‌داران شد.

پنج‌شنبه هفته گذشته با مذاکراتی که مسؤولان کشورمان با متولیان عراقی داشتند، مشکل انتقال تجهیزات برطرف شد و موکب‌داران به سمت محل استقرار حرکت و اقدام به برپایی موکب کردند، به همین دلیل در صبح روز گذشته نیز موکب‌ها چندان مستقر نشده بودند اما از صبح امروز بسیاری از موکب‌های ایرانی در کنار سایر موکب‌ها به خدمت‌رسانی مشغول بودند.

در شهر کربلا نیز با توجه به اینکه حدود ۵۰۰ موکب برپا می‌شود، تا روز گذشته نزدیک به ۲۵۰ موکب ایرانی استقرار یافته است و از امروز به خدمت‌رسانی مشغول می‌شوند.

البته بارش باران در شهرهای کربلا و نجف نیز موجب شد برپایی موکب‌ها تا حدودی به تأخیر بیفتد اما خادمان حسینی با وجود بارش باران نیز همچنان دست از تلاش برنداشته و موکب‌ها را برای پذیرایی از زائران اربعین آماده کردند.

به گزارش فارس، موکب‌های ایرانی از امروز تا سه روز پس از اربعین حسینی یعنی ۱۱ آبان‌ماه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین