عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۳
امام جمعه ایلام:
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه اربعین حسینی موجب برجسته شدن نام استان ایلام در عرصه بین المللی شده است،گفت: زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام نیازمند عزم و توجه جدی مسئولان است.
عقیق:حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: آنچه امروز مهران شاهد آن است سیل خروشان جمعیتی است که به عشق ابا عبدالله الحسین(ع) تمام سختی‌ها را به جان خریده و برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی آمده‌اند و بر صدا و سیما و سایر رسانه‌ها فرض است که این حضور را منعکس کنند.
وی گفت: قدرت رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران باید عزم دشمن در به حاشیه بردن راهپیمایی اربعین حسینی را با شکست روبه‌رو کند.
وی با اشاره به اینکه مقابله با عزم دشمن در به حاشیه بردن راهپیمایی اربعین حسینی است، گفت: تلاش مسئولان برای زیرساخت‌های مرز مهران را خوب است ولی نیاز به عزم و توجه جدی مئسولان کشوری داریم.
وی گفت: اربعین موجب انعکاس نام و آوازه استان ایلام و مردم این دیار به جهان شده است و این نام و آوازه برای پایبندی و حرکت در مسیر ولایت و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و خادمی زائران سیدالشهدا(ع) است.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه راه‌آهن و فرودگاه بین‌المللی نیاز امروز استان ایلام با توجه به موقعیت ویژه آن در مسیر اربعین بودن است، گفت: ر ارتباط با زیرساخت‌های تاثیرگذار بر توسعه ایلام قول‌های داده شده ولی هنوز عمل نشده است.
خطیب جمعه ایلام از مرز مهران که روزی برای کشور تهدید بود یاد کرد و گفت: مرز مهران امروز نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی گرانقدر جهت تقویت باورهای دینی، و رونق اقتصادی و تجاری است.
وی از مسئولان خواست که موانع خدمت‌رسانی مردم به زائران اربعین را برطرف کنند و از تدوین و ابلاغ دستورات دست و پا گیر بپرهیزند.
کریمی تبار اظهار داشت: با توجه به ایام حضور زائران اربعین حسینی نسبت به کنترل بازار دقت شود تا عده‌ای سودجو از این فرصت استفاده نکنند و اقدام به فروش اجناس به قیمت بالا نکنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام افزود: حال که میهمانان اباعبدالله الحسین(ع) میزبانی مردم ولایتمدار استان ایلام را پذیرفته‌اند مسئولان اجازه دهند که مردم ایلام خود رسم مهمانوازی را به جا آورند و با تمام داشته‌های خود به این کار مشغول شوند.


منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین