عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
"به عشق حسین گرد آمدیم عنوان مطالبه ایست عمومی برای حذف ویزا میان دو کشور ایران و عراق".زائران عراقی که ارادتی خاص به امام رضا (ع) دارند در طول سال راهی زیارت آن امام معصوم می شوند و ایرانی هایی که شیدای عتبات مقدس عراق می باشند از هیچ فرصتی برای زیارت دریغ نمی کنند. اما هر یک از شهروندان دو کشور، قبل از عزیمت برای زیارت، ملزم به دریافت ویزا می باشند.
عقیق:علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حلقه وصل دو ملت ایران و عراق است که در سال های اخیر باعث افزایش قابل توجه رفت و آمد شهروندان این دو کشور همسایه شده است.
زائران عراقی که ارادتی خاص به امام رضا (ع) دارند در طول سال راهی زیارت آن امام معصوم می شوند و ایرانی هایی که شیدای عتبات مقدس عراق می باشند از هیچ فرصتی برای زیارت دریغ نمی کنند.
اما هر یک از شهروندان دو کشور، قبل از عزیمت برای زیارت، ملزم به دریافت ویزا می باشند.

در عرف بین الملل، کشورهایی که بینشان روابط حسنه حاکم است و با هم پیمان مودت دارند جهت سهولت رفت و آمد مسافران اقدام به حذف ویزا می نمایند.
حذف ویزا علاوه بر ایجاد سهولت در رفت و آمد مسافران، نشانگر عمق همکاری های استراژیک دو کشور و روابط حسنه میان مردم آن است.
همه ساله در آستانه ایام زیارتی اربعین حسینی بحث ویزا بر سر زبانها می افتد؛ امسال نیز با توجه به اوضاع اقتصادی حاکم بر کشور و همچنین بالا رفتن هزینه های ویزا، داغ تر از همیشه به این موضوع پرداخته می شود تا جایی که پیگیری های مردمی منجر به کاسته شدن هزینه های ویزا در آستانه اربعین حسینی گردید.
اما در اربعین حسینی که به زعم بسیاری از اساتید و کارشناسان علوم دینی گواهی است از سال های منتهی به ظهور حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) اهمیت توجه به موضوع ویزا صد چندان می شود.
از سوی دیگر پیام هایی که توسط این راهپیمایی به جهان مخابره می شود قطعا باعث رعب اعدا و عزت دوستان خواهد بود.
لذا فارغ از هزینه های ویزا گام برداشتن در راستای حذف آن قطعا می تواند منجر به بهبود روابط دو کشور، افزایش رفت و آمد زائران و ارسال پیام دوستی و مودت این دو ملت عزیز به جهانیان شود.






در همین راستا پویش به عشق حسین گرد آمدیم با داغ کردن هشتگ های #نه_به_ویزای_اربعین و #نه_به_ویزای_دوطرفه در فضای مجازی سعی می کند تا تلاشی هر چند کوچک در راستای اعلام و اعلان این مطالبه عمومی نماید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین