عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
حاج مهدي قاسمي در هيات پيروان حضرت مهدي(عج)
نبايد فقط براي استجابت دعا كرد، بلكه بايد دعا كنيم تا رشد پيدا كنيم. آقا مجتبي تهراني(ره) ماه رمضان را ماه نزول و صعود مي دانستند. ماه نزول آيه هاي قرآن و صعود دعاهاي بندگان از سينه ها به آستان حضرت حق.
به گزارش عقيق، استاد حاج مهدي قاسمي در هيات پيروان حضرت مهدي(عج) با اشاره به ارزش و اهميت ماه مبارك رمضان و وظايف ما در قبال آن اظهار داشت: اين ماه، ماه خداست كه خوبي ها در آن مضاعف شده و بدي ها محو مي شود؛ اين ماه، ماه رسيدن به بهشت و جدايي از جهنم است و اولين وظيفه ما در قبال اين ماه و خداوند اين است كه از آنچه حرام است چشم بپوشانيم و كناره گيري كنيم.

وي به مقوله دعا اشاره كرده و افزود: در روايت داريم كساني كه دعا نكنند معصيت كرده و از آيه اي ديگر از قرآن برمي آيد اگر كسي بتواند دعا كند و اين كار را انجام ندهد گناه كبيره مرتكب شده است.

حاج مهدي قاسمي گفت: ما بايد به قدرت خدا ايمان داشته و نسبت به دعاهايمان با حسن ظن برخورد كنيم. برخي نبايد ترديد كنند كه آيا خدا فلان چيز را به من مي دهد يا نه، بلكه بايد با حسن ظن و با تمام اميدواري دعا كرد.

وي ادامه داد: مرحوم كليني مي گويد در دعا كردن آنقدر بايد حسن ظن داشت كه گويي حاجت شما دم در است و اگر بلند شوي آن را كسب مي كني.

استاد قاسمي گفت: برخي از دعا خسته و برخي ديگر دل سرد مي شوند و مي گويند چقدر بايد دعا كرد؟! اين حرف ها درست نيست، زيرا معنايش اين است كه خدا حرف ما را نمي شنود يا اينكه مي شنود و آن را انجام نمي دهد و يا اينكه نمي خواهد استجابت كند كه اين گونه پرسش و پاسخ ها سر از كفر در مي آورد.

وي بيان داشت: ما اگر بدانيم خدا ما را دوست داشته، توانايي استجابت دعا را دارد و اگر دعايي را مستجاب نمي كند از روي مصلحتي است، آن موقع مي شود با حسن ظن به دعا بر در آستان خداوند نشست و اين كار را تكرار كرد.

** نبايد فقط براي استجابت دعا كرد؛ دعا كنيم تا رشد پيدا كنيم

اين سخنران محافل مذهبي ادامه داد: نبايد فقط براي استجابت دعا كرد، بلكه بايد دعا كنيم تا رشد پيدا كنيم. آقا مجتبي تهراني(ره) ماه رمضان را ماه نزول و صعود مي دانستند. ماه نزول آيه هاي قرآن و صعود دعاهاي بندگان از سينه ها به آستان حضرت حق.

وي افزود: بعضي افراد هستند كه تا "يا الله" مي گويند، خدا به فرشتگان خود مي گويد حاجتش را بدهيد كه نمي خواهم صدايش را بشنوم اما در مقابل افرادي نيز هستند كه خداوند حاجتشان را مستجاب نمي كند زيرا مي خواهد صداي آن ها بيشتر بشنود.

استاد قاسمي با اشاره به اين مطلب كه اگر دعاي بنده نباشد خداوند هيچ اعتنايي به انسان نمي كند به روايتي اشاره كرده و عنوان داشت: اگر كسي وضو بگيرد و دو ركعت نماز نخواند به من(خدا) جفا كرده؛ اگر وضو بگيرد و دو ركعت نمازش را نيز بخواند اما دعا نكند باز جفا كرده؛ اما اگر با وضو نماز خواند و دعا كرد و من دعايش را مستجاب نكردم من در حق او جفا كرده ام.

وي با اشاره به اينكه دعا جاي كار و تلاش را نمي گيرد تاكيد كرد: نبايد گفت دعا براي انسان هاي بيكار است، علی(ع) بسيار دعا مي كرد و در عين حال كار و تلاش  و كوشش را نيز فراموش نمي كرد.

پس از سخنان استاد قاسمي حاج محمد رضا طاهري به خواندن دعاي كميل پرداخت.

به گزارش عقيق، مراسم مناجات خواني به همراه سخنراني آقايان مهدي قاسمي، مهدي توكلي و دكتر حشمت الله قنبري (به ترتيب در دهه اول، دوم و سوم) تا پايان ماه مبارك رمضان در هيات پيروان حضرت مهدي(عج) به نشاني خيابان 17 شهريور، نرسيده به ميدان خراسان، خيابان عجب گل از ساعت 24 برقرار است.

گزارش : ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین