عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
امسال اصلی‌ترین هزینه‌ زائران اربعین در عراق، هزینه حمل‌ونقل برای تردد از مرزهای خروجی کشورمان تا شهر‌های زیارتی نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین است که این هزینه‌های حمل‌ونقل برای زائران ایرانی در سال جاری به‌شدت افزایش یافته است.
عقیق: امسال با توجه به افزایش شدید نرخ ارز و کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی در دولت تدبیر و امید، زائران اربعین حسینی(ع) که عازم عراق هستند باید به این نکته توجه داشته باشند و برای جلوگیری از خسارت بیشتر در محاسبه نرخ ارز در سفر اربعین، "دینار عراقی" مورد نیاز سفر خود را پیش از عزیمت به عراق از داخل کشور تهیه کنند چرا که امسال عراقی‌ها با توجه به این افت ارزش پولی ایران، چندان تمایلی به دریافت پول ایرانی از زائران ندارند.

اما یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های زائران اربعین در عراق، هزینه حمل‌ونقل در عراق برای تردد از مرز تا شهر‌های زیارتی نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین است و امسال این هزینه‌های حمل‌ونقل به‌شدت افزایش یافته است.

از این رو در مطلب پیش‌ِرو، قیمت‌های تقریبی مسیرهای پرتردد زائران ایرانی در عراق را آورده‌ایم تا زائران اربعین قبل از شروع این سفر بهتر بتوانند برنامه‌ریزی لازم مالی برای سفر خود داشته باشند. 

ــ هزینه کرایه ماشین ون از مرز مهران تا شهر مقدس نجف، 17 هزار دینار حدود 220 هزار تومان است.

ــ هزینه کرایه ماشین سواری از مهران تا نجف برای هر نفر 25 هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه از مرز مهران تا کربلا نیز همان رقم 17 هزار دینار پیش‌بینی شده است.

ــ هزینه کرایه از شهر نجف تا کربلا با اتوبوس و ون 3هزار و 500 دینار و سواری چهارنفره، برای هر نفر 6هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه‌ از نجف تا کاظمین با ون و اتوبوس‌ 9هزار دینار و با سواری چهارنفره برای هر نفر 14هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه از کربلا تا کاظمین با اتوبوس‌های حرم امام حسین(ع) رفت و برگشت به‌همراه زیارت دوطفلان مسلم 7هزار دینار و با سواری چهارنفره فقط رفت 10هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه‌ از کربلا به سامرا با اتوبوس‌های حرم امام حسین(ع) رفت و برگشت همراه با زیارت کاظمین و دوطفلان مسلم 12هزار دینار و از کاظمین به سامرا با سواری چهارنفره برای هر نفر 10هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه از کربلا به مدائن مرقد سلمان فارسی با اتوبوس‌های حرم امام حسین(ع) رفت و برگشت 8هزار دینار تخمین زده شده است.

ــ هزینه‌ کرایه بازگشت از کربلا تا مهران با اتوبوس‌های حرم امام حسین(ع) 15هزار دینار است.

شایان ذکر است نرخ دینار عراقی به‌ازای هر 1000 دینار برابر با حدود 13 هزار تومان است؛ هزینه‌های حمل‌ونقل در عراق برای زائران ایرانی در حالیست که عراقی‌ها امسال هزینه کرایه‌های خود را افزایش نداده‌اند.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
کار خیلی خوبی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
سلام
آقا درخصوص تهیه ارز هم یک گزارش تهیه کنید
از کجا باید بگیریم دینار و
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین