عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین تبیین کرد؛
رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین گفت: همانطور که حماسه اربعین‌ مورد توجه محبان اهل بیت (ع) است، دشمنان اسلام نیز به آن‌توجه دارند بنابراین رسانه‌ها باید در کنار فرصت‌ها به خنثی‌سازی تهدیدها نیز بپردازند.
عقیق:همایش فرهنگی آموزشی اربعین صبح امروز در سالن وزارت کشور برگزار شد

حجت‌الاسلام مهدی احمدی، رئیس کمیته فرهنگی اربعین با بیان اینکه حفظ و ارتقای اربعین نیازمند حضور هوشمندانه اهالی رسانه است، اظهار داشت: کارکردهای بی‌بدیل این حرکت ایجاب می‌کند که ما برای حفظ و صیانت از این حماسه عظیم برنامه داشته باشیم. 

وی با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای تقلیل حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین افزود: این حرکت با گستردگی و پیامدها همانطور که مورد توجه محبان اهل بیت (ع) است، مورد توجه دشمنان اسلام نیز قرار دارد. بنابراین در کنار فرصت‌ها تهدیدهایی نیز وجود دارد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه از بین بردن توطئه دشمنان در عرصه اربعین نیازمند توجه پیشگامان فرهنگی است، گفت: اگر بخواهیم‌ با چالش‌های این روزها مقابله کنیم، باید اهالی رسانه ورود جدی به موضوع اربعین داشته باشند؛ چرا که بدون حضور اصحاب رسانه، تبیین تهدیدها و آسیب‌ها امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین با اشاره به اینکه در ایام اربعین از ملیت‌های مختلف و همچنین مردم عراق با تنوع قومی حضور دارند، خاطرنشان کرد: در اربعین برای نشان دادن قومیت‌های مختلفی که به این حماسه مشرف می‌شوند، نیازمند کار جدی است که حضور اهالی رسانه با ثبت جنبه‌های مختلف این حرکت عظیم نقش موثری می‌تواند داشته باشد تا فرهنگ اربعینی به عنوان میراث جهانی را برای نسل‌های بعدی به یادگار بگذاریم.

وی با بیان اینکه مردم این سفر را باید خودشان مدیریت کنند، گفت: مدیریت معنوی سفر اربعین از اهمیت زیادی برخوردار است که زائران باید به آن‌ توجه‌کنند تا شاهد برپایی حرکت عظیم اربعین باشیم و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین