عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
معاون رئیس بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مطهر عباسی از انعکاس مراسم عزاداری امام حسین (ع) در کربلا از سوی بیش از ۲۵۰ رسانه داخلی و خارجی خبر داد.
عقیق:عقیل الیاسری معاون رئیس بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مطهر عباسی اظهار داشت: بیش از ۲۵۰ شبکه رسانه داخلی و خارجی اعم از کانال‌های ماهواره‌ای و غیر ماهواره‌ای، رادیویی، روزنامه، مجلات و همچنین سایت‌های اینترنتی، مراسم محرم امسال در کربلای معلی را انعکاس دادند.

وی با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق این رسانه‌ها فعالیت خود را از نخستین روز محرم آغاز کرده بودند، افزود: رسانه‌ها، صدا و تصاویر عزاداران و شور این ایام در کربلای معلی را به اقصی نقاط جهان مخابره می‌کنند.

معاون رئیس بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مطهر عباسی گفت: بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مطهر عباسی تمام تلاش خود را در خصوص تسهیل فعالیت‌های بخش رسانه به کار بسته است و به این منظور تسهیلات متعددی را فراهم کرده است. همچنین برای اصحاب رسانه کارت‌های شناسایی صادر شد که از این طریق بتوانند در آستان‌های مطهر و بین‌الحرمین به راحتی رفت و آمد داشته باشند.

الیاسری با بیان اینکه طبق آمار این بخش تعداد رسانه‌های شرکت کننده امسال نسبت به سال قبل افزایش یافته است که این امر نشان دهنده افزایش سطح کمی و کیفی پوشش رسانه‌ای در این ایام است، خاطر نشان کرد: کارکنان بخش رسانه آستان مطهر عباسی در بخش‌های مطبوعاتی، رادیویی و تلویزیونی نیز حضور بسیار گسترده‌ای داشته‌اند.

همچنین مرکز صوتی و تصویری شبکه الکفیل نقش بسیار مهمی را در این ایام ایفا کرده است. این شبکه یک فرکانس ماهواره‌ای رایگان با استانداردهای فنی بالا و قابل دریافت توسط تمام شبکه‌های ماهواره‌ای را برای پخش مراسم عاشورای حسینی امسال اختصاص داد و برنامه‌های این شبکه از ابتدای شب اول محرم (مراسم تعویض پرچم) آغاز و تا سیزدهم ماه محرم (مراسم روز تدفین) به فعالیت خود ادامه داد.

همچنین شبکه الکفیل از طریق برنامه‌های رادیویی خود به پخش این مراسم پرداخت و منبعِ بیشتر سایتهای اینترنتی از طریق گزارش‌های خبری و تصویری بوده است.

پوشش‌های رسانه‌ای شامل برنامه‌های عزاداری از موکب‌های عزاداری و خدمت رسانی، خدمات ارائه شده توسط آستان‌های مطهر حسینی و عباسی، خدمات ارائه شده توسط صاحبان موکب‌ها به زائران و تصاویری از شهر کربلای معلی بوده است.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین