عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
یک کارشناس مسائل دینی گفت: اربعین حسینی به زبان عمل این پیام را به دنیا مخابره می‌کند که حسینیت پلی برای رسیدن به مهدویت یعنی دستیابی به عصر ظهور امام زمان(عج) است. حرکت اربعینی امتداد ایثار حسینی برای بیداری پاک‌طینتان عالم است.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدمهدی محمدی، کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگویی با اشاره به عظمت ماجرای اربعین حسینی گفت: امام حسین(ع) در زمان زندگانی خویش به خصوص در مقطع حرکتشان از مکه به سوی کربلا به مثابه یک معلم دلسوز در بیدارگری مردمان از خواب غفلت تلاش فراوان کردند؛ هرچند در آن بازه زمانی عمدتاً حضرت را یاری نکردند، اما شهادتشان باعث احیای مجدد امت اسلام شد. بنابراین حرکت اربعینی نیز امتداد ایثار حسینی برای بیداری پاک‌طینتان عالم است  و خواهیم دید که این روند روز به روز گسترده‌تر و با کیفیت‌تر می‌شود؛ نشان به اینکه هر سال پرشورتر از سال قبل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرچه به امام حسین(ع) انتساب یابد، بر عظمتش افزوده می‌شود، گفت: اربعین نمونه بارز این عظمت است و به طور حتم در بیداری اسلامی و بلکه بیداری دنیا از خواب غفلت‌ و شهوات نقش مؤثری دارد؛ این مسأله‌ای که عرض می‌کنم نه در کتاب‌ها و داستان‌هاست بلکه به صورت عینی مشاهده می‌کنیم. اربعین حسینی به زبان عمل این پیام را به دنیا مخابره می‌کند که حسینیت پلی برای رسیدن به مهدویت یعنی دستیابی به عصر ظهور امام زمان(عج) است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین