عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
آیت الله حکیم:
آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف از تلاش ها و اقداماتی که صاحبان موکب های حسینی برای خدمت به حضرت سید الشهدا (علیه السلام) انجام می دهند تشکر کردند و آن را مایه افتخار عراقی ها دانستند.
عقیق:آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف از تلاش ها و اقداماتی که صاحبان موکب های حسینی برای خدمت به حضرت سید الشهدا (علیه السلام) انجام می دهند تشکر کردند و آن را مایه افتخار عراقی ها دانستند.

ایشان ادامه دادند: عراق به خاطر خدمت به امام حسین (ع) قبله تشیع شده است و شیعیان از این طریق احترام جهانیان را نسبت به خود بر انگیخته اند و چهره فرهنگی درخشانی از شیعه را بازتاب داده اند.

آیت الله حکیم اشاره کردند: فرهنگ شیعه بر اساس مقاومت و ایستادگی در برابر سر سپردگی، ظلم و طغیان بنا شده است.

معظم له از خادمان موکب های حسینی خواستند، به خاطر توفیقی که خداوند به آنان داده است تا در راه خدمت به حضرت سید الشهدا (ع) از جان و مال خود ببخشند، از خداوند متعال سپاسگذاری کنند.

این مرجع تقلید، خدمت به امام حسین (ع) را دژ محکم شیعه و از اسباب رحمت، برکت و دفع بلا دانستند و گفتند: شیعه در دوران کنونی گرفتار طوفان هایی است که در تاریخ نظیر ندارد.

آیت الله حکیم در بخش دیگر سخنان خود، خادمان حسینی را به تهذیب نفس، التزام به موازین شرعی و حرکت در مسیر صحیح دعوت کردند تا خداوند متعال رحمت خود را برای آنان گسترش دهد و تلاش آنان را به رستگاری مبدل سازد و آن به خاطر این است که خادمن شیعه را سربلند کردند.

ایشان در همین رابطه به این آیه قرآن اشاره کردند: ﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ﴾ صدق الله العلي العظيم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین