عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
حجت الاسلام احمد پناهیان عنوان کرد:
یک جاسوس انگلیسی می گوید به حسین بن علی شیعیان کاری نداشته باشید، چون همه چیز خود را برای دین داده و اگر می خواهید انقلاب را نابود کنید با حسین کاری نداشته باشید، چون رهبر این انقلاب دشمنان را در حد یزید معرفی کرده، اما راهکار این است که جای حسین و یزید را عوض کنید.
عقیق:حجت الاسلام احمد پناهیان، شامگاه دوشنبه در مجموعه فرهنگی رضوان اصفهان، با بیان اینکه عاشورا حیاتی است که در طول تاریخ بشر باید ساری و جاری باشد، عنوان کرد: ویژگی جلسات اباعبدالله(ع) این است که مردم گرد هم جمع شوند و در ارتباط با امر اهل بیت(ع) با یکدیگر سخن بگویند.

وی با اشاره به اینکه بعضی گمان می کنند جلسات عزاداری صرفا شکوفایی محبت نسبت به اهل بیت(ع) است، افزود: البته این هست، اما فراتر از آن باید راجع به امور اهل بیت(ع) در همه زمینه ها گفتمان سازی کرد.

کارشناس دینی با بیان اینکه بعد از گفتمان سازی امر اهل بیت(ع)، باید آن را احیا کرد، ادامه داد: بعد از گذشت ۱۴ قرن از حرکت اباعبدالله این حرکت ادامه یافته و سلامت خود را حفظ کرده، هرچند دشمنان با خرج پول های انگلیسی و آمریکایی سعی در آلوده کردن این دستگاه دارند، اما به جز چند پایگاه معدود نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی با اشاره به نوشته های یکی از جاسوس های انگلیس، خاطرنشان کرد: این متفکر ضد دین می گوید به حسین بن علی شیعیان کاری نداشته باشید چون همه چیز خود را برای دین داده و اگر می خواهید انقلاب را نابود کنید با حسین کاری نداشته باشید، چون رهبر این انقلاب دشمنان را در حد یزید معرفی کرده، اما راهکار این است که جای حسین و یزید را عوض کنید.

حجت الاسلام پناهیان در رابطه با عوض کردن جای حسین و یزید، ابراز کرد: این جاسوس انگلیسی می گوید باید کاری کنید که رهبر ایران جایگاه خود را از دست بدهد، آن وقت خود مردم ریشه حکومت را می کَنند. این بیچاره ها حقیقت عاشورا را درک نکرده اند و خیال می کنند تنها درس عاشورا مبارزه با ظلم است، بلکه یکی از درس ها مبارزه با ظلم است و دشمن با شایعه سازی و تغییر جای ظالم و مظلوم نمی توانند کاری بکند، چراکه امام علی(ع) فرمود شیعیان من مستبصرین هستند.

وی ادامه داد: این جاسوس انگلیسی می گوید فلان کربلایی را حسین زمان معرفی کنید و به او شبکه و مرجعیت بدهید، بر این اساس جریان شیرازی ها و تشیع انگلیسی را به راه انداختند، می گوید با آن دسته از شیعیان می توانیم کار کنیم که قائل به زندگی مسالمت آمیز با یزید هستند.

وی افزود: امروز تمام ابر قدرت ها نیروهای خود را بکار برده اند تا بیداری عاشورایی را در هم بکوبند، اما بسیج، همان یگان عاشورایی شما در یمن، لبنان، سوریه و عراق و دیگر کشورها تکثیر می شود تا جایی که دشمن از نابودی کوتاه می آید و می گوید چگونه جلوی تکثیر این فکر را بگیریم؟

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه جوانان آمریکایی در وال استریت می گویند ما به جوانان انقلابی ایران نگاه کردیم، تاکید کرد: حرف ما فقط مبارزه با طاغوت و ظالم نیست، بلکه حرف ما تشکیل حکومتی است که تمام قوانین آن قوانین الهی باشد و برای این هدف شهید می دهیم.

حجت الاسلام پناهیان افزود: به یک قطع نخاعی جانباز در غزه گفتند چرا اسم فرزندانت را به نام اهل بیت(ع) گذاشتی؟ این جانباز می گوید ما فقط از سر علاقه اسم فرزندان خود را حسین نمی گذاریم بلکه می خواهیم مثل حسین زندگی کنند و برای برقراری حکومت الهی کشته شوند.

وی با اشاره به پرتاب موشک های سپاه که انتقام شهدای اهواز را از تروریست ها گرفت، عنوان کرد: سالهای سال است عده‌ای در کشور می گویند حرف از انتقام و مطالبه خون شهدا نزنید. ما نگاه‌مان کربلایی و حسینی است نه مختاری، بر این اساس آقای محسن رضایی حرف درستی زد که موشک های ما یک تلنگر بود نه انتقام، گوشمالی اصلی در راه است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به سخنان اخیر بن سلمان مبنی بر اینکه پول خرج می کنند تا شورش را به ایران بکشانند، گفت: این ترسو گفته بود من جنگ را به ایران می کشانم، چون اینها معتقد به مهدی(عج) هستند و اگر مهدی قیام کند کار ما را یکسره می‌کند.

کارشناس دینی خطاب به برخی افراد که خیال می‌کنند نسل جوان امروز با نسل دوران دفاع مقدس تفاوت دارد، تصریح کرد: شما نه جوانان ما را شناختید و نه مردم را، چرا که خیال می کنید با حذف درس حسین فهمیده مردم از جهاد و شهادت فاصله می‌گیرند.

وی افزود: خواهر شهید فهمیده در دیدار وزیر آموزش و پرورش با خانواده ایشان خطاب به وزیر گفته بود مادر من گفته شما قول داده بودید درس شهید فهمیده به کتاب ها باز گردد، چرا چنین نکردید، اما وزیر جواب داده بود نسل امروز با گذشته تفاوت دارد و درس شهید فهمیده را نمی فهمند!!

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه امروز جوانانی که از جوانان ایران درس گرفته اند رو در روی دشمن مردانه ایستاده اند، اظهار کرد: آل خلیفه جوان بحرینی را می‌گیرند شکنجه می‌کنند تا به امام خامنه‌ای توهین کند، اما او اهانت نمی‌کند و سرانجام آن قدر شکنجه‌اش می‌کنند تا جان می‌دهد اما توهین نمی‌کند.

وی تاکید کرد: والله قسم نوجوانان و جوانان امروز ما اگر امام مسلمین فرمان جهاد دهد، میلیون ها نفر لبیک خواهند گفت و این امر را هم دشمن و هم ملت بخوبی می‌فهمند، اما این شمائید که نمی‌فهمید.

کار شناس دینی با بیان اینکه عده ای به بهانه های مختلف حرف از تعامل با آمریکا می زنند، گفت: حسین بن علی(ع) به عمر سعد نگفت بیا با هم تعامل کنیم، بلکه به عمر سعد گفت چرا با من نیستی و زمانی عمر سعد بهانه آورد، اباعبدالله(ع) گفت خدا سرت را سر سفره خانواده ات از بدن جدا کند؛ شما به این می گویید مذاکره و تعامل؟

وی در پایان تاکید کرد: تا شعار مرگ بر آمریکا را تا محقق نکنیم، دست بردار نیستیم چرا که مبارزه با استکبار دستور خداست.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین