عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
کارشناس گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی با بیان اینکه قشرهای تأثیرگذار هر ملتی با حضور در اربعین می‌توانند در انتقال این نورانیت به جوامع مختلف اثرگذار باشند، گفت: راه‌اندازی شبکه بین‌المللی خادمان علمی اربعین در این عرصه می‌تواند تأثیرگذار باشد.
عقیق:«عادل برات‌زاده» محقق و کارشناس گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی و عضو ستاد همایش اربعین در دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگویی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی عظیم‌ترین همایش جهانی قرن 21 است، تأکید کرد: ما باید از ظرفیت بالای راهپیمایی اربعین حسینی که خداوند متعال در این سالها قرار داده است، جهت تقویت وحدت میان امت‌های اسلامی و حتی آزادی‌خواهان جهان نهایت استفاده را ببریم.

وی تأکید کرد: در جریان راهپیمانی اربعین حسینی شاهد حضور زائرانی از أقصی نقاط جهان هستیم که اساتید، اندیشمندان و هنرمندان و بسیاری از قشرهای تأثیرگذار در هر ملتی با حضور در اربعین می‌توانند در انتقال این نورانیت به جوامع مختلف اثرگذار باشند که خود این امر، بیانگر جریان‌سازی و ایجاد گفتمان است. از جمله کارهایی که می‌توان در زمینه انجام داد، راه‌اندازی شبکه بین‌المللی خادمان علمی اربعین حسینی است.

بیشتر بخوانید:

    رائفی‌پور: شهادت امام حسین(ع)‌ بهای بیداری مردم بود / شکل‌گیری همزمان داعش و حرکت گسترده اربعین تقابل خیر و شر در دنیای معاصر
    حدیث روز/ کمترین ثواب زیارت امام حسین (ع)
    زوّار اربعین حسینی، مبلّغان دین الهی

برات‌زاده درباره فعالیت‌های اربعینی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تاکنون با برنامه‌ریزی‌هایی که توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه صورت گرفته، دو برنامه سفر زیارت اربعین داشته‌ایم که دستاورهای علمی خوبی را نیز به دست آوردیم. همچنین چندین سمینار با موضوعات علوم تربیتی و روان شناسی و ابعاد علمی اربعین حسینی برگزار شده است که امسال نیز برای سومین سال بناست برنامه‌ای ویژه برای اربعین حسینی داشته باشیم.

این کارشناس گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی با اشاره به برگزاری سومین همایش ملّی از غدیر تا اربعین و مباحث مطرح شده در آن توسط اساتید حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در این جلسه مباحث مهمی مانند «وحدت ملت ایران و عراق، پرداختن به آثار تربیتی و الهی زیارت اربعین، بررسی ابعاد علمی زیارت اربعین حسینی، توجه به راهپیمایی اربعین در راستای زمینه‌سازی امر ظهور امام زمان (عج) و ...» مطرح شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین