عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
هم‌زمان با اربعین حسینی
۲ هزار و ۵۰۰ متر از طرح توسعه حرم امام حسین (ع) با عنوان صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در ایام اربعین به منظور پذیرایی از زائران حسینی مسقف می‌‌شود.
عقیق:با توجه به خیل عظیم زائران حسینی در زمان‌های مختلف، طرح توسعه حرم امام حسین (ع) با عنوان صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) از سال ۹۴ برنامه‌ریزی و اجرایی شد و در ماه‌های گذشته عملیات آب‌بندی آن به پایان رسید.

طرح صحن عقیله بنی‌هاشم (س) بخشی از طرح ۳۸ هکتاری توسعه حرم امام حسین(ع) محسوب می‌شود که در این بخش تنها ۵ هکتار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

 

با آغاز ماه محرم برنامه‌های مختلفی در صحن عقیله بنی‌هاشم (س) حرم امام حسین (ع) برگزار شد و با نزدیک شدن به اربعین حسینی اقدامات برای استقرار زائران آغاز شده است.

به طوری که قرار است بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر از صحن عقیله بنی‌هاشم (س) در قسمت غربی حرم امام حسین (ع) مسقف شده و پذیرای زائران اربعین حسینی باشد.

 

 

به منظور رفاه بیشتر زائران امام حسین (ع) بخش مهمانسرا و سرویس‌های بهداشتی در این پروژه به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و در چهار طبقه آماده حضور زائران خواهد بود.

به گزارش فارس، بر اساس مسؤولان طرح توسعه حرم امام حسین (ع) صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) تا سال ۱۴۰۰ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین