عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌‍وگو با فارس:
دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه دولت عراق از هر مسافر و گردشگری که وارد این کشور می شود علاوه بر ویزا، ۱۰ دلار بابت گردشگری دریافت می‌کند، گفت: امسال این مبلغ برای زائران اربعین حسینی به یک دلار کاهش یافته است.

عقیق:شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر کاهش ویزای اربعین به یک دلار اظهار داشت: چهارشنبه مبلغ نهایی ویزای اربعین اعلام شد و بر این اساس زائران باید مبلغ آن را به ریال پرداخت کنند و نیازی به خرید دلار یا یورو نیست.

وی با بیان اینکه موضوع کاهش هزینه ویزا برداشت اشتباه برخی از کاهش هزینه گردشگری عراق است، افزود: بر اساس قانون، دولت عراق از هر مسافر و گردشگری که وارد این کشور می شود، ۱۰ دلار بابت گردشگری دریافت می‌کند که در ستاد اربعین پیشنهاد حذف این مبلغ از سوی ایران مطرح شد اما به دلیل قانون بودن هزینه گردشگری برای زائران و مسافران امکان حذف آن وجود نداشت.

 

 

حیدری با اشاره به موافقت دولت عراق با کاهش هزینه گردشگری خاطر نشان کرد: با موافقت دولت عراق، وزارت خارجه این کشور اعلام کرده که به جای 10 دلار هزینه گردشگری، از زائران اربعین حسینی یک دلار به عنوان هزینه گردشگری اخذ می‌کند که نامه آن را نیز به سفارت عراق در تهران ابلاغ کرده است و باید منتظر نتیجه آن ماند.

به گزارش فارس، امسال هزینه ویزای اربعین برای زائران 377 هزار و 700 تومان پیش‌بینی شده است که تمامی زائران باید از طریق سامانه سماح یا مراجعه به یکی از 2 هزار و 500 مرکز تحت پوشش سازمان حج و زیارت اقدام به نام‌نویسی در این سفر معنوی کنند.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین