20 بهمن 1400 8 رجب 1443 - 54 : 09
کد خبر : ۹۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
فعالان مسلمان استراليايی به منظور افزايش آگاهی و شناخت مردم در مورد حضرت محمد(ص) و ارائه تصويری صحيح از سيمای حقيقی اسلام برای اولين بار اقدام به ساخت تيزرهای تلويزيونی در مورد رسول اكرم(ص) كرده‌اند كه به‌زودی به روی آنتن می‌رود.
عقیق: پايگاه اطلاع‌رسانی «The Telegraph»: مسلمانان استراليا با جمع‌آوری مبلغ قابل توجهی، مجموعه‌ای از تيزرهای تلويزيونی 30 ثانيه‌ای را آماده كرده‌اند كه از تاريخ 18 تيرماه از شبكه‌های اصلی تلويزيون استراليا پخش خواهد شد.

اين طرح از سوی سازمان اسلامی «مای پيس» (My Peace) در شهر «بنكس تاون» (Bankstown) با هدف افزايش ارتباطات ميان مسلمانان با ساير شهروندان استراليا راه‌اندازی شد.

اين آگهی‌های تلويزيونی در ساعات پربيننده از شبكه‌های 7، 9 و 10 و شبكه «اس بی اس» به مدت چند ماه پخش خواهد شد و سخنان شخصيت‌های برجسته تاريخ مانند مهاتما گاندی و جورج برنارد شاو در مورد فضيلت‌های رسول اكرم(ص) را عنوان می‌كند.

«ضيا محمد» (Dia Mohammed)، بنيانگذار سازمان مای‌پيس اعلام كرد: مذاكرات با شبكه‌های تلويزيونی برای پخش اين آگهی‌‌ها در ساعات پربيننده صبح، ظهر و عصر نهايی شده است.

وی افزود: اين پاسخی به تصورات نادرست است. بسياری از مردم استراليا نمی‌دانند كه پيامبر اسلام چگونه انسانی بوده و چرا تا به اين اندازه مورد احترام و محبت مسلمانان است.

وی افزود: حضرت محمد(ص) تأثيرگذارترين انسان در طول تاريخ است و در اين تيزرها نشان داده می‌شود كه مورخان و انديشمندان بزرگ تاريخ چه نظری نسبت به ايشان داشته‌اند.

«مهاتما گاندی» در مورد رسول اكرم(ص) چنين می‌گويد: «خواستم ويژگی‌های شخصيتی را بشناسم كه بدون نبرد، توانسته است دل‌های ميليون‌ها انسان را به خود جلب كند، سرانجام به اين نتيجه رسيدم كه اينطور نيست كه اسلام در سايه شمشير به جايگاه امروز رسيده باشد، بلكه اين امر، در پرتو ساده‌زيستی پيامبر و دقت و صداقت او در عهد و پيمان‌ها، و فداكاری و اخلاص او نسبت به دوستان و پيروان خود، و نيز به خاطر شجاعت و توكل بر خدا و اطمينان به رسالت خويش، حاصل شده است. اين ويژگی‌ها بودند كه راه را هموار ساختند و موانع را برطرف كردند».

«برنارد شاو»، اديب و نويسنده برجسته بريتانيايی در مورد حضرت محمد(ص) نيز می‌نويسد: «من همواره جايگاه رفيعی برای دين محمد(ص) به دليل خاصيت فوق‌العاده آن قائل بوده‌ام؛ اين تنها دينی است كه آن ظرفيت جاذبه برای تغيير بعد وجودی انسان را دارد و می‌تواند برای هر سنی جذاب باشد. من در مورد او ـ حضرت محمد(ص) ـ مطالعه كرده‌ام، اين انسان شگفت‌انگيز بسيار دور از چيزهايی است كه به او نسبت می‌دهند و بايد او را ناجی بشريت ناميد.


منبع: ایکنا

211001

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: