06 آبان 1400 22 (ربیع الاول 1443 - 32 : 03
کد خبر : ۹۴۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
نخستین کتاب بهداشت و ایمنی مساجد و اماکن مذهبی با تالیف دکتر محمدتقی قانعیان عضو هیات علمی و مدیر گروه بهداشت محیط، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد و جمعی از همکارانش به چاپ رسید.
عقیق: دکتر محمد تقی قانعیان، عضو هیات علمی و مدیر گروه بهداشت محیط، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد در این خصوص اظهار کرد: با عنایت به آیات و روایات متعدد در زمینه اهمیت مسجد و جایگاه پاکیزه نگه داشتن آن، چنین استفاده می‌شود که مسجد محلی است که بهداشت و پاکیزگی، زیبایی و آراستگی در متن آن بوده و جدای از آن نیست.
 

وی ادامه داد: نویسندگان این کتاب که متخصصین رشته بهداشت محیط می‌باشند تصمیم گرفتند تا به دلیل گستردگی مباحث مرتبط با بهداشت و ایمنی در مساجد و سایر اماکن مذهبی مجموعه حاضر را تدوین نمایند.
 

قانعیان افزود: هرچند پیش از این نیز کتب و مقالات علمی مرتبط با بهداشت مسجد به چاپ رسیده است، لیکن در این کتاب سعی شده تا با نگاهی جامع، مباحث مرتبط با بهداشت و ایمنی و حتی فوریت‌های پزشکی مطرح شود.
 

وی اظهار امیدواری کرد: چاپ این اثر بتواند بخش بسیار اندکی از وظیفه‌ای که خداوند به عهده ما در راستای حفظ بهداشت مسجد نهاده است را ایفا نماید و با مطالعه آن توسط دوستداران بهداشت مساجد و اماکن مذهبی، در ارتقای سطح بهداشت در مساجد و پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث احتمالی در این اماکن موثر باشد.
 

گفتنی است، مهندس رضاعلی فلاح زاده و مهندس پوران مروتی دانشجویان کارشناسی ارشد بهداشت محیط، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد از دیگر همکاران این تالیف هستند.


منبع: شبستان

211001

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: