25 مهر 1400 11 (ربیع الاول 1443 - 22 : 22
کد خبر : ۹۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
در آستانه میلاد گوهربار و پرفیض امام زمان(عج) و در راستای تحکیم و تقویت مبانی فکری و اعتقادی باورمندان به وجود امام مهدی(عج)؛ نشست علمی- تخصصی «ولادت امام زمان؛ پاسخ گویی به شبهات» از سوی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی با اعلام این خبر، به اهمیت این نشست اشاره کرد و اهداف آن را تعمیق و تبیین معارف مهدویت متناسب با نیازهای روز، بررسی مهمترین مستندات علمی و تاریخی ولادت حضرت مهدی(عج)، پاسخگویی به آخرین شبهات و سؤالات درباره تولد حضرت مهدی و مستندات آن، نقد و بررسی پاسخهای علما و شاعران به قصیده بغدادیه (که در رد وجود امام زمان سروده شده) و پر رنگ کردن توجه به کارهای علمی در کنار کارهای فرهنگی و تبلیغی دانست.

دبیر علمی نشست «ولادت امام زمان و پاسخگویی به شبهات» طرح عالمانه و تخصصی مهدویت و دقت در طرح استنادات درست تاریخی و روایی در زمینه تولد حضرت مهدی (عج) و نقد و بررسی آرا و دیدگاههای مخالفان را حائز اهمیت دانسته و برگزاری این نشست علمی را در این راستا ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه این نشست گامی مهم در جهت بسط و گسترش معارف سترگ و متقن و اصولی مهدویت خواهد داشت، گفت: این موضوع باید همواره مورد توجه حوزه های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی قرار بگیرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اذعان داشت: در این نشست علمی حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی یوسفی غروی، حجت الاسلام رضا مختاری و استاد کمال السید، آخرین مباحث مهم مرتبط با ولادت امام مهدی(عج) را مطرح و مورد بررسی قرار خواهند داد.

وی افزود: در این نشست تلاش خواهیم کرد به آخرین شبهات و سؤالات مرتبط با ولادت و منابع و مستندات علمی آن اشاره و پاسخهای متقنی به آنها داده شود تا زمینه تقویت و تحکیم مبانی اعتقادی و باورهای دینی منتظران و باورمندان به وجود امام ایجاد و موجبات انس و ارتباط هرچه بیشتر با حضرت فراهم گردد.

حجت الاسلام کارگر در پایان صحبتهای خود با اشاره به اینکه این نشست علمی ـ تخصصی در روز شنبه اول تیر ماه 1392 مصادف با سیزدهم شعبان ساعت 10:50 در سالن همایشهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود، تأکید کرد: شرکت عموم علاقه مندان به معارف مهدویت به‌خصوص اساتید و پژوهشگران و طلاب و دانشجویان در این جلسه بر غنای علمی آن خواهد افزود.


منبع:مهر
211001
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: