10 دی 1400 27 جمادی الاول 1443 - 04 : 14
کد خبر : ۹۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
نودو یکمین شماره «اخبارشیعیان» ماهنامه خبری و تحلیلی شیعیان جهان ویژه خردادماه 92 منتشر شد.
عقیق: در ابتدای این شماره سخنانی از رهبر معظم انقلاب با عنوان "ایجاد تمدن درخشان اسلامی باید هدف نهایی بیداری اسلامی باشد" آورده شده، که در مراسم افتتاحیه اجلاس علما بیداری اسلامی بیان کرده بودند. در بخشی از این سخنان آمده است: همواره تحقق معجزه گونه وعده های الهی، نشانه امید بخشی است که تحقق وعده های بزرگتر را نوید می دهد.ایشان با بیان نمونه های قرآنی، از تحقق وعده های الهی که زمینه ساز تحقق وعده های بزرگتر بوده اند، آنها را تاکتیک ربوبی خوانده اند و تأکید کرده اند پیروزی انقلاب اسلامی در ایران یک نمونه آشکار از این تاکتیک ربوبی است.

سپس گفتگویی با دکتر علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با عنوان "مجمع جهانی بیداری اسلامی تجلی عزم ایران در دفاع از آرمان های جهان اسلام" آمده است. در ادامه در بخش سیاسی اخباری از مسلمانان و شیعیان ، آذربایجان، مصر، یمن، عراق، بحرین درج شده است.

«گفتگویی با دکتر راشد الراشد فعال سیاسی و نویسنده و پژوهشگر و عضو سرشناس جمعیت العمل الاسلامی» مطلبی است که در این شماره گنجانده شده است.

« بحرین، دوسال خیزش» متن سخنرانی محمد فرازمند سفیر اسبق ایران در بحرین است که در بیست و دومین جلسه از سلسله نشست های سیاست خارجی سایت دیپلماسی ایرانی با عنوان فرصت ها و چالش های خیزش مردمی در بحرین بیان کرده است."زندگی یکی از مظلومترین اقلیت های دنیا" که زندگی شیعیان هزاره افغانی است از جمله مقالات وخبرهای منتشر شده در این شماره است.

"تلاش برای حصر ایران در کمربندی از وهابیت" عنوان مقاله ای است که دکتر محمد علی مهتدی آن را نگاشته است.

" رادیکالیسم مولود انسداد سیاسی است" عنوان مقاله ای است از حجت الاسلام  دکتر داوود فیرحی، و مطلب "وحدت شیعه و سنی، کلید حل بحران منطقه" هم مقاله ای است از دکتر حسین علایی که در این شماره منتشر شده است.

درپایان هم در بخش آشنایی با شیعه‏ پژوهان غربی با آرزینا لالانی مسلمان شیعه تانزانیایی آشنا می‏ شویم.

در معرفی وی آمده است: خانم دکتر آرزینا لالانی، متعلق به خانواده شیعی تانزانیایی است و هم اینک عضو مؤسسه مطالعات اسماعیلی لندن است. وی علاقمند به پژوهش در خصوص مذهب شیعه در قرون نخستین اسلام است و در دانشگاه کمبریج، مباحث رشته حدیث را تدریس می کند. لالانی دکترایش را در سال 1988 در رشته زبان و ادبیات عرب از دانشگاه ادینبورگ انگلیس دریافت کرد و علاوه بر تألیف چندین کتاب و دهها مقاله ، سخنرانی های علمی متعددی نیز در خصوص تشیع ایراد کرده است.

 این نشریه با صاحب امتیازی مؤسسه شیعه شناسی و مدیر مسئولی محمود تقی زاده داوری دراول هر ماه در قم منتشر می‏ شود.


منبع: مهر

211001

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: