وی افزود: چنین سندی که با اسناد بالادستی نظام در مغایرت بود، چرا به این عجله و با این پیچ و خم هایی که از نظرها مخفی بماند به دنبال تصویب رفت در حالی که کشور ما با اسنادبالادستی خود نیازی به چنین سندی نداشت؛ طلاب به خصوص طلاب بسیجی باید گوش به زنگ باشند و در مقابل هر هجمه ای برای نفوذ فرهنگ غرب و سکولاریسم مقاومت کنند و روح انقلابی در حوزه ها را به منصه ظهور برسانند.
حجتالاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم به صراحت بیان کرده است که دشمنان هیچگاه دنبال سعادت و خوشی مومنان نیستند و اگر کسانی از شما با دشمنان طرح دوستی ریختند قطعا از کار خود پیشمان خواهند شد زیرا دشمنان هیچگاه با مومنان یک رنگ نخواهند بود.
وی عنوان کرد: مساله 2030 تمام نشده است و اگر بیان میشود که ما از برخی افتراها به این گونه موارد نمیگذریم باید مراقب باشیم که این گونه اسناد به هیچ وجه نباید در کشور ما راه پیدا کند و راه را برای سلطه بیگانگان باز کند.
مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه یادآورشد: قرآن کریم بیان میکند که «(وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً»؛ این آیه تکلیف همه تاریخ اسلام را در مقابل دشمنان مشخص می کند که به هیچ عنوان و با هیچ روش و سندی نباید باب نفوذ دشمنان را باز کرد.
وی گفت: یکی از اشکالات مهم این سند به خصوص سندی که در کشور تنظیم شده است آن است که این سند به جای اینکه مسیر قانونی خود را به عنوان یکی از اسناد تعهدی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجلس طی کند به دنبال راه دیگری برای تصویب نهایی بود که این کار اشکال اساسی دارد.
حجتالاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: یکی از اشکالاتی که در قاعده قرآنی نفی سبیل به آن اشاره کرد، عدم فرصت دادن به نفوذ دشمن است در حالی که این سند تعهد میکند که نهادهای بینالمللی به سیستم آموزشی کشور ما نفوذ کنند و پای این نهادهای جاسوسی از طریق یونسکو در سیستم آموزشی ما باز شود.
وی گفت: در صفحه 28 در سندی که ما تصویب کردیم تضمین کسب اطلاعات از نظام های چند گانه اطلاعات از جمله نظام آموزشی کشور تصریح شده است؛ یعنی باید در چهار سطح نظارت جهانی بر ایران، نظارت منطقهای بر ایران، نظارت موضوعی در داخل و چهارم ،نظارت ملی در داخل این نظارت انجام شود در حالی که آیه 18سوره آل عمران اجازه چنین کاری به ما نداده است.
مدیر دفتر امور سیاسی اجتماعی حوزههای علمیه بیان کرد: اشکال دیگر این سند استفاده از الفاظ دوپهلویی است که مشخص نیست که در آینده چه کلمات دیگری از دل آن بیرون میآید؛ غربیان در سالهای اخیر ثابت کردهاند که از این روش برای نفوذ و احاطه همه جانبه خود استفاده میکنند.
وی گفت: اشکال دیگر این سند برابری زنان و مردان و رفع موانع برابری جنیستی است؛ یعنی مردان باید رشته مامایی بخوانند و زنان در معدن مشغول به کار شوند در حالی که آنها حیثیت این دو جنس را به خوبی نمیشناسد و از ما نیز میخواهند همان اشتباه را تکرار کنیم که چنین نخواهیم کرد.
حجتالاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: آنها در این سند به ما تکلیف کردهاند که آموزش جامع جنسیتی و تنظیم خانواده را در مدارس دنبال کنیم در حالی که آنها آمیزش جنسی غیرمشروع را کاملا مشروع میدانند و بیان می کنند که هدف ما پیشگیری از بیماریهای جنسی است؛ در حالی که برای ما مساله اول نیز نامشروع است و نباید بین این سنین ترویج شود.
وی گفت: مساله دیگر آن است که غربیان منظور خود را از طرح جامع به خوبی بیان نمیکنند ولی وقتی به اسناد سازمان ملل مراجعه میکنیم مشاهده می کنیم که آنها کاملا به دنبال یک طرح فراگیر جنسی در نظام آموزشی ما هستند زیرا از واژه چند پهلوی جامع استفاده کرده اند.
حجتالاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: یکی از موارد تعهدی ما در این سند، مساله آموزش برای جلوگیری از بارداری در سنین پایین است که وقتی به دلیل آنها رجوع میکنیم مشاهده می کنیم که آنها به دلیل اینکه زنان باید به دنبال تحصیل و سپس اشتغال بروند و مادری این روند را مختل می کند و از نظر اقتصادی برای جوامع مضر است؛ در حقیقت آنها مقام مادری را بی ارزش دانسته و به دنبال سود اقتصادی هستند چون از آبشخور ماتریالیستی تغذیه میکنند.
مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزههای علمیه بیان کرد: اشکال دیگر لزوم بازبینی کتب درسی در ایران و تعلیم معلمان برای تساوی جنسیتی در ایران است؛ مشکل این است که چطور مسئولان ما چنین تغییر بنیادینی را امضا و تعهد دادهاند.
وی گفت: اشکال دیگر در مساله صلح و نفی از خشونت است؛ واژه خشونت را در اسناد سازمان ملل باید مطالعه کرد که بر این مبنا حزب الله و ایران نماد خشونت هستند و نماد صلح نیز به جانیانی چون مناخیم بگین و صهیونیستهای جنایتکار داده میشود.
حجتالاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: اشکال این سند تلاش در جهت احیای بهاییت و همجنسگرایان و سلطنت طلبان و منافقان به اسم حمایت از گروههای طرد شده است؛ روح انقلاب ما قرآنی است و هرآنچه با مبانی قرآنی ما نا سازگار است طرد میشود و اگر دین قوی داشته باشیم و قرآنی فکر کنیم همه دشمنان در مقابل ما سرتعظیم به فرود میآورند؛ انقلاب ما به دنبال رسیدن ما به قرب الهی است نه اینکه به دنبال پیوند به جریان سکولاریسم جهانی باشیم.