15 مهر 1401 12 (ربیع الاول 1444 - 36 : 02
کد خبر : ۸۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پیشرفت ۶۰ درصدی ساخت ضریح جدید حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) خبر داد.
عقیق: «حسن پلارك» روز یكشنبه در گفت و گویی افزود: مدیریت ساخت ضریح جدید حضرت ابوالفضل (ع) با طرف عراقی و ستاد بازسازی عتبات در این امر مشاركت دارد. 
 
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره بهره برداری از بیمارستان فوق تخصصی امام سجاد (ع) در كربلای معلی نیز گفت: عملیات احداث این بیمارستان پایان یافته و هم اكنون در حال نصب تجهیزات هستیم. 
 
وی با بیان آنكه قرار بود این بیمارستان تا پایان خرداد ماه جاری افتتاح شود، گفت: به علت طولانی شدن مذاكره با دو شركت ایرانی برای مدیریت بیمارستان، بهره برداری از بیمارستان یادشده تاكنون با تاخیر مواجه شده است. 
 
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اضافه كرد: به احتمال زیاد این بیمارستان تا پایان شهریور ماه امسال به بهره برداری می رسد. 
 
پلارك با اشاره به اینكه بیمارستان فوق تخصصی امام سجاد(ع)، یك هزار و ۲۰۰ تختخواب دارد، افزود: برای ساخت و تجهیز این مركز درمانی كه عملیات احداث آن از سال ۸۹ در كربلای معلی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات آغاز شده تاكنون حدود ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است. 
 
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: از این مبلغ هشت میلیارد تومان برای احداث و ۱۳ میلیارد تومان برای تجهیز آن هزینه شده است. 
 
پلارك در ادامه از واگذاری مدیریت بیمارستان فوق تخصصی امام سجاد(ع)به ستاد بازسازی عتبات خبر داد و گفت: پیش از این قرار بود، این بیمارستان توسط طرف عراقی مدیریت شود. 
 
به گفته رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات، حضور پزشكان متخصص ایرانی در بیمارستان امام سجاد (ع) به صورت دوره ای و در قالب زمان بندی های ۱۵ تا ۲۰ روزه خواهد بود و سعی می شود در این رابطه با دانشگاه های علوم پزشكی تهران، مشهد یا قم همكاری های لازم صورت گیرد. 
 
وی با بیان اینكه حضور پرستاران در بیمارستان باید دایمی باشد، گفت: به همین دلیل، با هماهنگی سازمان نظام پرستاری حدود ۲۰۰ پرستار برای استخدام در بیمارستان امام سجاد (ع) جذب خواهند شد. 
 
بیمارستان فوق تخصصی امام سجاد(ع)در بنایی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در هفت طبقه توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات احداث شده است. 

منبع: ایرنا
211008
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: