22 مرداد 1401 16 محرم 1444 - 16 : 09
کد خبر : ۸۳۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴
موسویان:
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد با اشاره به لزوم بازبینی قرآن‌های موجود در فضای مجازی، گفت: ما تسهیلاتی فراهم می‌کنیم تا ناشران مکتوب بتوانند ناشر دیجیتال شوند.
عقیق:سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال امروز 4 بهمن در امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان دارالقرآن اظهار داشت: خوشحالم قدمی در راه نشر قرآن در فضای مجازی برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه آنچه امروز ما با آن مواجه هستیم متنوع‌ترین رسم‌الخط قرآن است، افزود: در برخی از کشورها تیراژ قرآن بیش از ایران است اما آنها از رسم‌الخط واحدی استفاده می‌کنند در حالی که ایران قرآن‌هایی با رسم‌الخط‌های متنوع به چاپ می‌رساند چرا که هر کس با توجه به عنایتی که قرآن به او داشته توفیق خوشنویسی قرآن کریم را کسب کرده است.

موسویان با اشاره به فعالیت دارالقرآن در زمینه چاپ و نشر قرآن کریم گفت: سازمان دارالقرآن در سطحی از کشور قرآن‌های بدون غلط چاپ و منتشر می‌کند بر همین اساس آنچه که امروز یک ناشر لازم دارد متون بدون غلط کلام وحی است.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه باید در زمینه چاپ دیجیتال قرآن دقت بیشتری به خرج دهیم، افزود: ناشران قرآنی نیازمند نسخه‌ای بدون غلط از قرآن کریم هستند که خوشبختانه با امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان دارالقرآن زمینه نبود غلط در قرآن‌های موجود در فضای مجازی مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه گرفتن مجوز نشر دیجیتال بر عهده مرکز فناوری رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد است،‌ خاطر نشان کرد:‌ امروز ما همراه خود یک سازمان متعهد در زمینه‌های قرآنی را داریم که می‌توانیم با ارجاع متون قرآنی به این سازمان از بابت نداشتن غلط در قرآن‌های موجود در فضای مجازی آسوده‌خاطر باشیم.

موسویان به ایجاد تسهیلات برای ناشرانی که در زمینه متون قرآنی فعالیت دارند اشاره کرد و گفت: ما تسهیلاتی فراهم می‌کنیم تا ناشران مکتوب بتوانند ناشر دیجیتال شوند. بر همین اساس زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کنیم تا اگر یک قرآن الکترونیک آماده می‌شود این قرآن در بیش از سه وسیله قابل نصب نباشد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه ما به ناشران اطمینان می‌دهیم که اگر کسی پول خرید یک نرم‌افزار قرآن دیجیتال را داد، بیش از سه بار نتواند آن را نصب کند، افزود: با توسعه نشر دیجیتال ناشران بدون نگرانی و حتی با کاهش هزینه‌ها می‌توانند قرآن در فضای مجازی منتشر کنند.

منبع:فارس

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: