05 دی 1400 22 جمادی الاول 1443 - 08 : 13
کد خبر : ۸۱۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق در سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی:
سید عمار حکیم مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام دانست و افزود: مسلمانان باید در مقابله با دخالت بیگانگان متحد شده و تصویر نادرستی که از اسلام ترسیم شده را اصلاح کنند.
عقیق:سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق، طی سخنانی در سی امین کنفرانس وحدت اسلامی، با اشاره به این که  تنوع یک حقیقت است، گفت: باید در عین داشتن تنوع، افکار و اندیشه و نقاط  مشترک را با هم جمع کنیم و با یکدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم.

عمار حکیم با اشاره به اینکه جوانان 60 درصد از جمعیت جامعه اسلامی هستند؛ گفت: باید جوانان را به نشستها و برنامه های مختلف تقریبی فرا بخوانیم تا بتوانیم  حرکت گسترده ای در این مسیر و حمایت از مسلمانان داشته باشیم.

وی با اشاره به هدف دشمنان برای دور کردن مسلمانان از مسئله فلسطین و ایجاد تفرقه میان آنان، افزود: اسلام دین تسامح و گذشت است  و ما باید نظرات تندروانه و افراطی را کنار بگذاریم و تبلیغات گسترده ای در مسیر تقریب داشته باشیم تا بتوانیم با هرگونه تفرقه مقابله کنیم.

عمار حکیم مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام دانست و گفت: هدف دشمنان از ایجاد تفرقه در بین مسلمانان دور کردن آنها از مسأله فلسطین است و ما باید با وحدت صفوفمان با سیاست مشهور"تفرقه بینداز و حکومت کن" مقابله کنیم و با ایجاد برنامه هایی با هم در مقابل دخالت بیگانگان متحد شویم و تصویر نادرستی که از اسلام وجود دارد را تصحیح کنیم.

عمار حکیم خواستار حفظ وحدت و همدلی در جهان اسلام و ارائه برنامه‌هایی برای مقابله با تکفیری‌ها شده و افزود:بحران اسلام، یک بحران داخلی است و چیزی نیست که از بیرون آمده باشد؛ و باید با وحدت و همدلی، برنامه هایی برای  مقابله با تکفیری‌ها داشته باشیم و همه منابع آن را از ریشه بخشکانیم و از خطرات و چالشهای آن کم کنیم؛ این مسؤولیت بزرگی است که گروههای تکفیری برای ما به وجود آورده اند.


منبع:تسنیم
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: