07 بهمن 1400 24 جمادی الثانی 1443 - 31 : 09
کد خبر : ۸۰۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
همزمان با اربعین حسینی و به‌ همت مهنا
همزمان با اربعین حسینی، نمایش بزرگ «نجم الثاقب» برای زائران مسیر پیاده‌روی اربعین در کشور عراق روی صحنه می‌رود.
عقیق:مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی(مهنا) با همکاری عتبه علویه مقدسه، تازه‌ترین اثر نمایشی خود را همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در نجف اشرف به روی صحنه می‌برد.

این نمایش چند رسانه‌ای که «نجم الثاقب(ستاره درخشان)» نام دارد و برای سومین سال پیاپی برای زائران مسیر پیاده‌روی اربعین در کشور عراق به نمایش در می‌آید، مروری بر حوادث عاشورا و شهادت سیدالشهدا(ع) و اشارتی به قیام جناب مختار ثقفی دارد.

طراحی و کارگردانی «نجم الثاقب» بر عهده «سعید اسماعیلی» است و تیم هنری نمایش بزرگ «فصل شیدایی» نیز او را در اجرای این اثر هنری همراهی خواهند کرد.

«نجم الثاقب» از روز بیستم لغایت بیست و هشتم آبان ماه جاری(دهم تا هجدهم ماه صفر) روزانه در چندین نوبت از 9 صبح تا اذان مغرب، در نجف اشرف، جنب پل ثورة‌العشرین، شارع امام علی (ع) به روی صحنه می‌رود.

این نمایش دو زبان عربی و فارسی اجرا خواهد شد و در بخش‌هایی از آن نیز به موضوع محور مقاومت، شهدای مدافع حرم، تلاش  مردم رنجدیده عراق برای مقابله با داعش و مسائل روز جهان اسلام پرداخته خواهد شد.

پیش از این «سعید اسماعیلی» کارگردان «نجم الثاقب» دو نمایش آئینی میدانی دیگر با نام های «فصل شیدایی» و «فصل وصل» را روی صحنه برده است.

منبع:فارس
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: