23 مهر 1400 9 (ربیع الاول 1443 - 27 : 08
کد خبر : ۸۰۵۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
پیامبر(ص) فرمودند: «مهدی(عج) چنان عدالتی در جامعه برپا می کند که زندگان آرزو می کنند کاش مردگانشان زنده می بودند و از آن عدالت بهره مند می گردیدند.»
عقیق:سرانجام روزگاری فرا می رسد که عدل و عدالت به دست توانای مرد الهی در روی زمین مرده از ستم پیاده می شود. او آنچنان در اجرای این شعار «يَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا؛ زمین را پر از عدل و قسط می کند.» جدی و مصمم است که آثار آن در همه جا نمایان می شود.

حضرت(عج) حکومت را به گونه ای سازماندهی می کنند و مردم را به گونه ای تربیت می نماید که دیگر واژه ستم از ذهن ها رخت بر می بندد و به تبعیر روایات دیگر کسی به کسی ستم نمی کند حتی حیوانات نیز دست از تعدی و ستم برمی دارند و گوسفند همنشین گرگ می شود.

ام سلمه می گوید: پیامبر(ص) فرمودند: «مهدی(عج) چنان عدالتی در جامعه برپا می کند که زندگان آرزو می کنند کاش مردگانشان زنده می بودند و از آن عدالت بهره مند می گردیدند.»

امام باقر(ع) در تفسیر آیه شریفه «بدانید و آگاه باشید که خداوند زمین را پس از مرگش زنده می کند» می فرماید: خداوند زمین را با حضرت قائم(عج) زنده می گرداند. آن حضرت(ع) در زمین به عدالت رفتار می کند و زمین را با گسترش عدالت زنده می نماید پس از آنکه که در اثر گسترش ستم مرده بود.»

نیز امام صادق(ع) می فرمایند: «به خدا سوگند به طور حتم عدالت مهدی(عج)به درون خانه ها و اتاق هایشان نفوذ می کند همچنان که سرما و گرما در آن وارد می شود.»

همچنین امام رضا(ع) در این باره می فرمایند: «آنگاه که حضرت مهدی(عج) ظهور کند، ترازوی عدالت را در جامعه برقرار می کند و از آن پس کسی به دیگری ستم نمی کند.»

پی نوشت:

احقاق الاحق، ج 13، ص 294

بحارالانوار، ج 51، ص 54

بحارالانوار، ج 52، ص 362 و 321

نشانه هایی از دولت موعود

منبع:شبستان
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: