30 بهمن 1400 18 رجب 1443 - 48 : 11
کد خبر : ۷۹۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
آیت الله حسینی بوشهری در هیئت حسینی نخل کاشان
عاشورا و مکتب آن به طور مستقیم در فرهنگ، اقتصاد، سیاست و مسائل اجتماعی موثر است و بنابراین دسته دوم شاخص‌هایی دارند و نخستین شاخص جریان عاشورایی آن است که عاشورایان اعمال خود را به قصد تقرب به خدا و برای رضایت او انجام می‌دادند در حالی که در جبهه مقابل این مسئله اهمیتی ندارد.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شب ششم محرم با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در هیئت حسینی نخل کاشان برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان آیت الله حسینی بوشهری را بخوانید:

دو دیدگاه در رابطه با ارتباط واقعه عاشورا با زندگی انسان وجود دارد؛ نخستین دیدگاه آن است که که عاشورا حادثه‌ای است که در مکان خاصی بین دو گروه اتفاق افتاده است و هیچ ارتباطی با زندگی ما ندارد که دیدگاه کوته فکرانه‌ای است.

نگاه دوم نگاهی ژرف، عمیق و خردمندانه است و به عاشورا به عنوان یک پدیده صرف نگاه نمی‌شود و با آن‌که در زمان و مکانی خاص اتفاق افتاده است منحصر به همان زمان نمی‌شود و آن‌ها معتقد هستند که عاشورا یک جریان است و در ادامه تاریخ این جریان استمرار دارد.

امروز حسین بن علی(ع) وارث پیامبران الهی و رسالت پیامبر اکرم(ص) است و وارث جبهه حق زمان است و عاشورا استمرار حرکت پیامبران است و در طرف دیگر یزیدیان، وارثان شیطان و نمرودیان هستند.

عاشورا و مکتب آن به طور مستقیم در فرهنگ، اقتصاد، سیاست و مسائل اجتماعی موثر است و بنابراین دسته دوم شاخص‌هایی دارند و نخستین شاخص جریان عاشورایی آن است که عاشورایان اعمال خود را به قصد تقرب به خدا و برای رضایت او انجام می‌دادند در حالی که در جبهه مقابل این مسئله اهمیتی ندارد.

دومین شاخص این جریان علت‌گرا و عزت‌گرا بودن این جریان است بنابراین مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح می‌دهند و 38 سال اداره حکومت اسلامی و عدم کمک خواهی از دشمن با وجود تحریم‌های مختلف نشان دهنده عمل به جریان عاشورا است.

در سومین شاخص این جریان، فلسفه جهاد را نجات انسان می‌دانند بنابراین هدف قیام امام حسین (ع) نجات انسان و رهایی آن‌ها از جهل بود و در فراز زیارت اربعین دلیل صف آرایی در مقابل امام حسین(ع) را حب دنیا عنوان کرده است.

چهارمین شاخص جریان عاشورایی آن است که شهادت را اوج کمال انسان تلقی می‌کنند و اگر شهدایی از کاشان و کشور در جبهه‌های حق علیه باطل به شهادت نمی‌رسیدند چنین امنیت و آرامشی در این کشور حاکم نبود.

شاخص بعدی این جریان آن است که ایمان آن‌ها فصلی نیست و با تغییر شرایط ایمان آن دچار تذلذل نمی‌شود و نباید ایمان جوانان ما با تغییر مکان آموزشی مورد تذلذل قرار بگیرد و نتیجه آن طبق آیه قرآن عدم وجود ترس در آن‌ها است و نمونه بارز ایمان فصلی، زبیر است.

امام حسین (ع) به ما فهماند کسی که در راه دین قدم برمی‌دادبا یزیدیان زمان بیعت نمی‌کند.

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: