01 خرداد 1401 21 شوال 1443 - 44 : 20
کد خبر : ۶۹۵۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
واعظ برجسته كشور گفت: هيچ عذر و بهانه و خوف و خطر مانع از زيارت مرقد مطهر حضرت سيدالشهدا عليه‌السلام به حساب نمى‏آيد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين صادق زاده صبح امروز در مراسم سخنراني مذهبي و عزاداري زائران ايراني كربلاي معلي در حرم حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام اظهار داشت: فضيلت زيارت حضرت سيدالشهدا عليه‌السلام در بسياري از منابع و اسناد معتبر روايي و حديثي مورد تأكيد قرار گرفته است.

وي با بيان اين‌كه براى زيارت‏ هيچ امامى، به اندازه زيارت حسين بن على(ع) در كربلا تاكيد نشده است، خاطرنشان كرد: گاهى در روايات، زيارت كربلا، از زيارت كعبه هم برتر و بالاتر به حساب آمده و براى زيارت حضرت سيدالشهدا، پاداشى برابر ده ها و صدها حج و عمره بيان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين صادق زاده ادامه داد: احاديث معتبر وارده ضرورت‏ زيارت را در هر حال و همواره مطرح مى‏كنند، از اين ديدگاه هيچ عذر و بهانه و خوف و خطر مانع از زيارت مرقد مطهر حضرت به حساب نمى‏آيد.

اين واعظ برجسته كشور در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح اهداف نهضت حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام پرداخت و گفت: احياي مظاهر و نشانه‎هاي اسلام اصيل و ناب محمدي، ا‎صلاح و بهبود وضع مردم سرزمين‌هاي اسلامي، مبارزه با ستمگران اُموي، فراهم ساختن بستري مناسب براي عمل به احكام و واجبات الهي از مهمترين اهداف نهضت حسيني بوده است.

وي احياي اسلام اصيل فراموش شده، امر به معروف و نهي از منكر را از ديگر عوامل نهضت حضرت سيدالشهدا عليه‌السلام دانست و افزود: شخصيّتي مانند امام حسين(ع) حاضر نبود با شخصي هم‎چون يزيد بيعت كرده و حكومت وي را به رسميّت بشناسند‎، چرا كه حضرت با مشاهده و بررسي عمق انحرافات امّت اسلامي در عصر حكومت معاويه و سپس حكومت يزيد، به اين نتيجه رسيده بودند كه تنها راه درمان و نجات امّت اسلامي، برپايي يك نهضت عميق است.

منبع:حج
211001
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: