20 مهر 1400 6 (ربیع الاول 1443 - 56 : 15
کد خبر : ۶۹۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
در بخش پرسنل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران؛
مراسم پایانی چهارمین دوره مسابقات قرآن «تسنیم» ویژه پرسنل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری و خانواده‌های آنها صبح امروز برگزار شد.
عقیق: اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن «تسنیم» ویژه پرسنل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری و خانواده‌های آنها، دیروز، 11 دی‌ماه  در آستان امامزاده پنج تن لویزان برگزار شد.
این مراسم که با اجرای هادی صلح‌جو، مجری رسانه ملی و با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری، حجت‌الاسلام ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان و سایر مدیران این سازمان همراه بود با تلاوت احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم از آیات سوره‌ مبارکه احزاب و مطففین آغاز شد.
در ادامه سرود جمهوری اسلامی پخش شد و سپس گروه تواشیح شمس‌الهدی به هم‌خوانی پرداختند. سپس علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه با اشاره به برپایی آئین پایانی این دوره از مسابقات، گفت: مسابقات تسنیم ویژه دستگاه‌های فرهنگی کشور انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: این مسابقات چهار سال پیش با توجه‌ای که از سوی مقام معظم رهبری بر اهتمام دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی بر این ثقل اکبر و ارتباط بیشترشان با قرآن کریم، تأکید شد، اجرایی شد.
توپچی با اشاره به اینکه قرآن نسخه درمانی برای درد‌های مادی و معنوی ما است، عنوان کرد: بعد از حضور صلاحی، رئیس سازمان، مجموعه این مرکز اتفاقات ارزشمندی در حوزه‌های قرآنی انجام گرفته است.
وی با اشاره به این برنامه‌ها، اظهار کرد: راه‌اندازی شورای قرآنی در سازمان با حضور اساتید و پیشکسوتان قرآنی، رایگان شدن کلاس‌های قرآن در سطح فرهنگ‌سراهای شهر تهران، راه‌اندازی 34 مرکز و فروشگاه محصولات قرآنی و راه‌اندازی و ساماندهی کانون‌های قرآنی مختلف در فرهنگ‌سراها از جمله این برنامه‌ها بوده است.
سپس حنانه خلفی، حافظ کل قرآن ضمن بیان بیوگرافی کوتاه از مدت زمان حفظ قرآنش به ارائه محفوظات و پاسخ به سؤالات مطرح شده پرداخت.


در ادامه حجت‌الاسلام ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه ما وارث مکت امیرمؤمنان(ع) و حجت‌بن الحسن(ع) هستیم، عنوان کرد: ان‌شاءالله به برکت قرآن و این آیات عظیم به ما توفیق دهد تا جزو یاران و محبان این حضرت باشیم.
ناصری‌پور تصریح کرد: مسابقات تسنیم، مسابقاتی است که در سازمان‌های فرهنگی کشور انجام می‌گیرد و این مسابقات برای چهارمین سال متوالی است که انجام می‌گیرد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری بیان کرد: آنچه که انقلابمان را در جهان معرفی می‌کند، اخلاق و تکریم انسان بشر است که این جز از طریق قرآن و عمل به سیره و حدیث‌های اهل‌بیت(ع) رخ نمی‌دهد.
در ادامه حمید آزاد از ذاکرین اهل‌بیت(ع) به مولودی‌خوانی پرداخت. سپس محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان و برگزار کنندگان این دوره از مسابقات گفت: اگر چه حجم شرکت‌کنندگان چندین برابر قبل از دوره‌های قبل بوده است و این مطلوب است، اما افق برنامه‌های قرآنی ما حضور تمامی خانواده‌ها و پرسنل است.
وی ادامه داد: خوشحالم که در این مکان مقدس این برنامه برگزار شده است. چنانکه روح مقدس این امامزادگان پنج تن، علی اربابی، استاد مجرب قرآن، غضنفر رکن‌آبادی از شهدای منا و یا سایر شهدای منطقه لویزان شاهد این برنامه قرآنی ما هستند و این مراسم اختتامیه مزین به اینها شده است.
صلاحی اظهار کرد: چه زمانی می‌توانیم حق قرآن را ادا کنیم و افق برنامه‌های قرآنی ما کجاست؟ جمهوری اسلامی به عنوان تنها نظام اسلامی در سراسر جهان چه وظیفه‌ای نسبت به قرآن دارد؟ در برنامه‌های سالانه و پنج ساله سازمان‌ها چه میزان به برنامه‌های قرآنی اهمیت می‌دهیم؟


رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری با اشاره به اینکه آیا «حنانه خلفی» کافی نیست تا بگوییم این معجزه قرآن است چنانکه در چهار سالگی به روخوانی و روان‌خوانی قرآنی اشراف پیدا کرده و در شش سالگی نیز حفظ قرآن را انجام داده است؟، گفت: نباید به این معجزات الهی شک کرد.
وی تصریح کرد: حداقل حضور «حنانه خلفی‌ها» در محافل قرآنی و جامعه، تشویق مردم برای توجه به قرآن است. شاید پنج دقیقه صحبت او از پنج هزار صبحت امثال ما بیشتر باشد و تأثیرگذارتر باشد و امثال او بهترین مشوق برای قرآن هستند.
صلاحی خواستار حضور «حنانه خلفی» در برنامه‌های تمامی شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و ستاد نماز جمعه شد و گفت: امیدوارم هماهنگی‌های لازم برای این کار از سوی سازمان انجام گیرد.
حسن ختام این برنامه معنوی تجلیل از 35 پرسنل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری و خانواده‌های منتخب آنها در چهارمین دوره مسابقات قرآن «تسنیم» با حضور مسئولان بود.

منبع:ایکنا
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: