20 مهر 1400 6 (ربیع الاول 1443 - 22 : 17
کد خبر : ۶۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
از سوي آستان قدس عباسي صورت گرفت؛
واحد كشاورزي حرم مطهر عباسي به نمايندگي از آستان مقدس عباسي در دومين نمايشگاه بين المللي گل و گياه بصره حضور دارد.
عقیق: واحد كشاورزي حرم مطهر عباسي به نمايندگي از آستان مقدس عباسي در دومين نمايشگاه بين المللي گل و گياه بصره حضور دارد.

اين نمايشگاه كه با پشتيباني استانداري بصره برگزار شده است در محل باغ مجموعه كاخ‌هاي رياست جمهوري عراق پذيراي بازديد كنندگان است.

در اين نمايشگاه قسمت كشاورزي حرم مطهر نقش فرشي از جنس گل طراحي و اجرا كرده است.



اين نقش فرش براي نخستين‌بار در نمايشگاه بصره از سوي آستان مقدس عباسي عرضه شده و مساحت آن 200 متر مربع است. ابعاد اين نقش فرش 10*20 بوده و تعداد 20 هزار بوته از انواع گل در آن بكار رفته است.

در بخش مياني اين نقش فرش عبارت " يا قمر بني هاشم" نقش بسته و در حاشيه آن نقوش اسلامي با رعايت چگونگي توزيع و تناسب رنگها اجرا شده است.

آستان مقدس عباسي با هدف عرضه دستاوردهاي اين آستانه مقدسه در زمينه هاي مختلف علاوه بر زمينه هاي عمراني و فكري و فرهنگي و همچنين توانمندي پرسنل قسمتهاي مختلف حرم مطهر در دستيباي به خودكفائي در اين نمايشگاه شركت كرده است.

گفتني است، آستان مقدس عباسي در بسياري از نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي و با هدف عرضه دستاوردها و معرفي نهضت علمي و عمراني جاري در عتبات مقدسه عراق حضور فعال داشته و غرفه آن با استقبال زائد الوصفي از سوي بازديدكنندگان همراه بوده است.

منبع: حج
211001

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: