26 مهر 1400 12 (ربیع الاول 1443 - 50 : 12
کد خبر : ۶۴۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
آیت‌الله روباری در جلسه درس اخلاق خویش مطرح کرد:
شما طلاب باید از فرصت جوانی خود برای کسب علم و معرفت به نحو احسن بهره ببرید زیرا با از دست دادن فرصت ها دچار خسران می شوید مرحوم علامه طباطبایی از اینکه در طول تحصیل ده سال از درس و ،بحث دور بودند احساس ناراحتی می‌کردند.
عقیق:آیت‌الله روباری در جلسه درس اخلاق خویش با اشاره به اینکه بهترین اوقات برای تلاوت قرآن هنگام شب است، گفت: از آنجا که سکوتِ شب، زمینه را برای تفکر و تامل در آیات الهی فراهم می کند متقین از این زمان بهره های معنوی فراوانی می برند.
 
 وی در ادامه با بیان اینکه به متقین هنگام تلاوت آیات نورانی قرآن کریم حالت حزن دست می دهد، ادامه داد: در حقیقت هر چند متقین عبادات زیادی را انجام می دهند اما در عین حال نگرانند که نکند که آن عبادات مطلوبی که خداوند بر عهده آنها قرار داده است انجام نداده باشند به همین دلیل خود را مقصر می دانند.
 
آیت‌الله رودباری فرصت های از دست رفته را از دلایل دیگر حزن متقین برشمرد و افزود: علامه طباطبایی با نوشتن تفسیر المیزان بزرگترین خدمت تفسیری را به عالم اسلام کرد با این حال ایشان همواره از اینکه در خلال تحصیل به مدت 10 سال از درس و بحث دور بودند اظهار ناراحتی می کردند.
 
وی خطاب به طلاب علوم دینی تاکید کرد: باید از این فرصت جوانی خود برای کسب علم و معرفت به نحو احسن بهره ببرید چه اینکه با از دست دادن فرصت ها دچار خسران می شوید.
 
استاد اخلاق حوزه فرصت را به معنای اجتماع شرایط عنوان کرد و افزود: هم اکنون برای شما طلاب اجتماع شرایط وجود دارد زیرا از نعمت سلامتی و قدرت حافظه و نیز زمان لازم برخوردارید.
 
 وی با اشاره به آیات قرآن کریم خاطرنشان کرد: هر لحظه از آن جهت که به مرگ نزدیک می شویم در حال خسران هستیم مگر اینکه از فرصت ها برای انجام اعمال صالح استفاده کنیم.
 
آیت‌الله رودباری با بیان اینکه متقین با شنیدن آیات انذار دچار خوف الهی می شوند و این از دیگر دلایل ایجاد حزن در آنها است، گفت: این حالت در متقین به این دلیل است که آنها آیات الهی را نه با گوش سر بلکه با گوش جان می شنوند.
 
منبع:خبرگزاری حوزه
211005
 
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: