21 مهر 1400 7 (ربیع الاول 1443 - 09 : 02
کد خبر : ۶۱۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
بعضی از فقها فرموده اند: بنابر احتیاط واجب باید خمس تمام مال به قصد مافی الذمه بدهد، و بعضی فرموده اند: بنابر احتیاط واجب به سادات فقیر داده شود که هم جهت خمس در آن در نظر گرفته شود و هم جهت صدقه.
عقیق:صور مخلوط شدن مال:

۱- صاحب مال معلوم است، که خود دو صورت دارد یا مقدار مال معلوم است در نتیجه باید به او داده شود و او را راضی کند و یا مقدار مال معلوم نیست در این صورت باید یکدیگر را راضی کنند.

۲- صاحب مال مجهول است، این مورد هم به دو مساله تبدیل می شود که یا مقدار مال معلوم است که باید آن مقدار را به صاحبش صدقه بدهد و احتیاط واجب آن است که از حاکم شرع هم اذن بگیرد، و یا مقدار مال مجهول است در اینجا باید خمس مال را بدهد و بعد از دادن خمس، بقیه ی مال حلال می شود. بعضی از فقها فرموده اند: بنابر احتیاط واجب باید خمس تمام مال به قصد مافی الذمه بدهد، و بعضی فرموده اند: بنابر احتیاط واجب به سادات فقیر داده شود که هم جهت خمس در آن در نظر گرفته شود و هم جهت صدقه.

پی نوشت:
احکام عمومی،ج۱،ص۳۸۸.
منبع:افکار
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سینا
|
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
سلام اگر پول حرام از راه شرط بندی باشه و پول بعد از کار کشاورزی به فرظ3 برابر بشه چی ؟؟؟ لطفا جواب بدید