24 مهر 1400 10 (ربیع الاول 1443 - 50 : 21
کد خبر : ۶۰۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
در ديداري كه جمعي از اساتيد و دانشجويان اصفهاني با نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق داشتند، حجت الاسلام و المسلمين نجف نجفي روحاني با مهم شمردن سفر عتبات عاليات و آثار و دستاوردهاي آن بر زمينه ساز بودن سفر افاقي براي سفر انفسي تاكيد كرد.
عقیق: نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به دو نوع سفر براي انسان اظهار داشت : گاهي انسان از شهري به شهر و دياري و از مكاني به مكان ديگر نقل و مكان مي كند و سفري ارضي دارد و مي تواند با تاريخ و فرهنگ و ديدني هاي آن شهرها آشنا شود كه اين سفري افاقي است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با تاكيد بر نوع ديگري از سفر خاطر نشان ساخت : سفر انفسي كه انسان در درون ، از خود سفر كند و به عالم ملكوت بنگرد و از زشتيها به سوي زيبائيها از ملك به ملكوت و از ظاهر به باطن سفر مي نمايد كه اين سفر ، مهمترين و پر دستاوردترين سفرهاست.
وي كربلا را داراي ابعاد ظاهر و باطن خواند و گفت : ظاهر حرم گنبد و در و ديوار است كه با چشم سر ديده مي شود ولي باطن آن نمايانگر حماسه عاشورا و قرار گرفتن حق در برابر باطل است.
نماينده مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به جريان حق و باطل افزود: در كربلا ، امام حسين (ع) و يارانش تمام زيبائيهاي ملكوتي و عزت و عظمت انسانيت را نشان دادند و در مقابل يزيديان تمام زشتي ها و پليديها را به نمايش گذاشتند.
وي هنرنمايي حق و باطل در كربلا را يك الگو براي كل بشريت در طول تاريخ و آينده دانست و اظهار داشت: اين واقعه بي نظير ، امروز نيز در حال جريان است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، داعشيان را مظاهر زشتي و پليدي و جنايات غيرانساني خواند و ادامه داد: امروز حق و باطل در برابر يكديگر قرار گرفته كه بايد ما در صف حامي حق واقع شويم.
وي در پايان با بيان اين مطلب كه بهترين ارمغان در سفر عتبات عاليات پيدا كردن بينش صحيح است، كربلا را يك دانشگاه عبرت آموزي و سرمشق گيري براي بشريت دانست تا بتواند استقلال و عزت و عظمت خود را حفظ كند.


منبع:حج
211008
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: