20 آبان 1401 17 ربیع الثانی 1444 - 31 : 18
کد خبر : ۵۸۲۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
آیت الله جوادی آملی گفت: توافق هسته ای محصول ماه رمضان و دعای بسیاری از شما برادران و خواهران ایمانی در ایران اسلامی است. مهمترین وسیله ای که می تواند جهان را به صلح، عدل و عقل برساند قرآن و عترت است.
عقیق: آیت الله جوادی آملی در خطبه های نماز عید سعید فطر که در روستای احمد آباد شهرستان دماوند اقامه فرمودند با اشاره به توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ اظهار داشت: توافق هسته ای، محصول این ماه مبارک رمضان و دعای بسیاری از شما برادران و خواهران ایمانی در ایران اسلامی است، این توافق در درجه اول موفقیت ملت است که این ملت، ملتی وفادار و فداکار برای قرآن و عترت می باشد و در درجه دوم موفقیت دولت است که به رهبری رهبر محترم و همدلی دولت و ملت حاصل شده و توانست ایران اسلامی را در این مذاکرات سرفراز و سربلند کند.
وی در ادامه بیان کرد: کسانی که به مذاکرات رفتند، با رهبری رهبر و مراجع و دعای ملت بزرگوار ایران این مذاکره را اداره کردند. امیدواریم طرف مقابل نیز بر سر عقل بیاید چراکه مذاکرات ما به آنها فهماند با جنگ نمی شود جهان را اداره کرد؛ بلکه قلم است که جهان را اداره می کند و نه خون و شمشیر، آنها نیز کم کم این منطق را فهمیدند و به این مذاکرات تن دادند.
وی تصریح کرد: ان شاءالله خطوط قرمزی که نظام اسلامی و مجلس معین کرده است در این مذاکرات رعایت شده است، امیدواریم طرف های غربی نیز از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند و این مذاکرات برای همیشه پیام صلح برای همه جهانیان به ویژه خاورمیانه داشته باشد و خطر جنگهای نیابتی را از منطقه ای که یک روز صدام و امروز آل سعود را وادار به ظلم به ملتهای مظلوم کرده اند رخت بربندد. 
آیت الله جوادی آملی قرآن و عترت را بهترین راه رسیده به صلح و عدل جهانی دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین وسیله ای که می تواند جهان را به صلح، عدل و عقل برساند قرآن و عترت است؛ دین پیام صلح و دوستی برای جهان دارد و جهانیان را به عقل عدل و علم دعوت می کند که انشاءالله امیدواریم کشورهای غربی که هنوز نتوانسته اند این عقلانیت را به درستی ادراک کنند این پیام را درک کنند و نه خودشان دست به جنگ بزنند و نه جنگهای نیابتی داشته باشند؛ در حالی که بسیاری از کشورهای جهان از فقر رنج می برند بخش وسیعی از بودجه های همین کشورها صرف تولید سلاح کشتار جمعی می شود.


منبع:مهر
211008
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: