10 اسفند 1400 28 رجب 1443 - 02 : 02
کد خبر : ۵۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
عقیق: رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام نوروز ویژه برنامه «اهالی بهشت » به منظور تببین و معرفی الگوی کارآمد خانواده اسلامی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. به گزارش قدس انلاین،جواد هاشمی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه برای عموم زائران بارگاه منور رضوی و در قالب جلسات پرسش و پاسخ در رواق دارالهدایه صحن جمهوری اسلامی تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از 26 لغایت 29 اسفند این جلسات با موضوع «آداب زندگی اسلامی» برگزار و در آن مباحثی در خصوص «فرزندان، رسانه و تربیت»، « والدین آگاه، فرزندان هوشمند» و « جوان، انتخاب و ازدواج» توسط حجت الاسلام‌و المسلمین تراشیون مطرح می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: از 30 اسفند لغایت دوم فروردین ویژه برنامه «بهار در بهشت» با موضوع «تحولات معنوی انسان» پیش‌بینی شده است و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین قمی در آن به سخنرانی می‌پردازد.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی افزود: از سوم لغایت هشتم فروردین نیز این برنامه با موضوع«ویژگی‌های زندگی خدا محور» برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در این جلسات به بیان مباحثی در خصوص«زندگی به سبک اهل بیت(ع)»، «ویژگی‌های انسان خدا محور»، «راه‌های تحکیم اعتقادات دینی در خانواده» و «اوقات فراغت، فرصت یا تهدید» خواهد پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی ولدی نیز از 9 لغایت 12 فرودین در ویژه برنامه «بهار در بهشت»، نقش خوش خلقی در استحکام بنیان خانواده را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

هاشمی با اشاره به حضور انبوه زائران از سایر نقاط کشور در این ایام در حرم مطهر رضوی تأکید کرد: سعی شده این جلسات با حضور اندیشمندان و اساتید برجسته برگزار شود و به موضوعاتی که بیش‌تر مورد نیاز جامعه و عموم مردم است، پرداخته شود.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی هدف از برگزاری سلسله جلسات «اهالی بهشت» را تبیین الگوی کارآمد نظام تربیتی و اخلاقی خانواده اسلامی و گسترش آموزه‌های دینی و اخلاقی از منظر اسلامی در جامعه عنوان کرد.

منبع:
پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی
211001

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: