وی با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان، افزود: در این موقع از سال جوانان بیشتر با مساجد در ارتباطند و بهترین زمان برای جذب همیشگی آنها در مساجد است.
مدیر کل اعزام و پشتیبانی معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزههای علمیه برادران گفت: در کانونهای فرهنگی هنری مساجد مسائل اجتماعی، فرهنگی، روز، سیاسی و منطقه مطرح میشود که هر کدام از این مسائل به تنهایی زمینه جذب جوانان را در مساجد فراهم میکند.
حجتالاسلام غفاری با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این ماه بهترین فرصت است که مردم به خودسازی بپردازند و به راحتی با خداوند متعال ارتباط برقرار کنند زیرا در ماه مبارک رمضان مردم بیشتر وقت خود را در راستای مسائل عبادی میگذرانند.
وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است که مبلغان با مردم ارتباطگیری کنند، خاطرنشان کرد: امروزه مساجد به تناسب خلوت است ولی ماه رمضان ارتباط مردم با مسجد بیشتر میشود و در این صورت مبلغان راحتتر میتوانند برنامههایشان را ارائه دهند و مردم هم میتوانند نیازهای فرهنگی خود را رفع کنند.
مدیر کل اعزام و پشتیبانی معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزههای علمیه برادران با بیان اینکه مبلغ و کانون مسجد باید تشخیص دهد راه جذب جوانان به مسجد چیست، اظهار کرد: وقتی نیاز جوانان شناسایی شد باید آن را در مسجد فراهم کنند تا جوانان به مسجد سوق داده شوند.
حجتالاسلام غفاری با بیان اینکه مبلغان و کانونهای مساجد اگر مسائلی را مطرح کنند که مورد نیاز جوانان نباشد قطعا جذبی صورت نخواهد پذیرفت، افزود: اول باید نیازها شناسایی و سپس ایجاد انگیزه شود.
وی با بیان اینکه در جذب جوانان نقش مبلغ و امام جماعت مسجد بسیار مهم است، گفت: باید در این راستا فرهنگ سازی کنند و قبل از جذب جوانان نشستی با هیئت امنای مساجد بگذارند و آنها را توجیه کنند که نسل امروز را باید به سمت مسجد سوق دهند و کاری نکنند که جوانان از مسجد دل بکنند.
مدیر کل اعزام و پشتیبانی معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزههای علمیه برادران تصریح کرد: برخی هیئت امنای مساجد به سبک قدیم کار میکنند و سبب فراری شدن جوانان از مسجد میشوند که این امر هنر مبلغان را میرساند که چگونه هیئت امنا را قانع کنند که از افکار قدیمانه دست بردارند و در راستای جذب جوانان کوشا باشند.
منبع:شبستان