14 ارديبهشت 1401 3 شوال 1443 - 50 : 13
کد خبر : ۵۴۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
مدیر موسسه بیت الاحزان عنوان کرد؛
حجت الاسلام شاهسونی از اتمام مهلت ثبت نام در طرح شبانه روزی حفظ قرآن با عنوان رحله در ۲۰ خردادماه خبر داد.

عقیق:حجت الاسلام شاهسونی، مدیر موسسه بیت الاحزان و مجری طرح حفظ قرآن "رحله" گفت: طرح قرآنی رحله با محوریت حفظ 4 جزء از قرآن کریم در ایام تابستان سال 94 در مدت 2 ماه برگزار می شود.

وی افزود: این طرح به صورت شبانه روزی بوده و شرکت کنندگان همراه با حفظ آیات قرآن کریم با ترجمه، تفسیر قرآن، تجوید، دروس اخلاقی، احکام و سبک زندگی قرآنی آشنا می شود.گفتنی است در کنار این برنامه ها برنامه فرهنگی، ورزشی و تفریحی نیز ویژه شرکت کنندگان پیش بینی شدهاست.

حجت الاسلام شاهسونی تصریح کرد:  با توجه به اینکه حضور و مشارکت برادران در طرح های فراگیر حفظ قرآن ضعیف تر از خواهران است طرح قرآنی رحله ویژه برادران بوده و شرکت کنندگان در 44 مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم کشور در مدت 2 ماه حافظ 4 جزء از آیات قرآن کریم می شوند. در این مدت امکانات پذیرایی و خوابگاهی برای شرکت کنندگان فراهم است.

حجت الاسلام شاهسونی عنوان کرد:  طرح قرآنی رحله با مدیریت موسسه بیت الاحزان و مشارکت معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور برگزار می شود.

وی افزود:  پیش بینی می کنیم حدود 2500 نفر که نهایت ظرفیت شرکت کنندگان در این طرح است مشارکت کنند، عزیزان برای حضور در طرح حفظ قرآن کریم می توانند به سایت موسسه قرآنی بیت الاحزان به آدرس www.beytolahzan.irمراجعه کنند.

حجت الاسلام شاهسونی عنوان کرد: متاسفانه حمایت های کافی از این طرح قرآنی انجام نشد و ما به ناچار بخشی از هزینه را در می گیریم بر این اساس به ازای هر ماه طرح حفظ قرآنی رحله 100 هزار تومان پیش بینی شده است. تاکنون قریب به هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و عملیات ثبت نام تا 20 خردادماه ادامه داد همچنین از 15 تیر طرح قرآنی رحله آغاز و تا 7 شهریور ادامه دارد.

وی عنوان کرد: این طرح در سال‌های گذشته در شهرهایی چون مشهد، تبریز، مراغه، فسا و غیره برگزار شد اما در این جلسه بنا بر این شد تا در تابستان سال آینده 50 طرح «رحله» در 50 نقطه کشور برگزار شود.

حجت الاسلام شاهسونی با یادآوری اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این جلسه قول مساعد همکاری در اجرای این طرح را داد، گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان در بخش نیروی انسانی به دلیل اینکه 14 سال است که دارای مدارس شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن  است، مشکلی ندارد و تنها در بحث پشتیبانی نیاز به حمایت دارد که امیدوارم خیران و مسئولان این مهم را فراهم کنند.

 

منبع:شبستان

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: