20 خرداد 1401 11 ذی القعده 1443 - 03 : 11
کد خبر : ۵۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
فتح‌الله نجارزادگان از روبه اتمام بودن نگارش يكی از آثارش در تفسير موضوعی قرآن با عنوان «آموزه‌هايی از حقوق و مناقب اهل بيت(ع) در قرآن» خبر داد و گفت: اين كتاب به زودی آماده چاپ و منتشر خواهد شد.

عقیق: حجت‌الاسلام و المسلمين فتح‌الله نجارزادگان، استاد علوم قرآنی دانشگاه تهران و مفسر قرآن كريم، از رو به اتمام بودن نگارش يكی از آثارش در تفسير موضوعی قرآن با عنوان «آموزه‌هايی از حقوق و مناقب اهل بيت(ع) در قرآن» خبر داد و گفت: اين كتاب كه نگارش 80 درصد آن به پايان رسيده به زودی آماده چاپ و منتشر خواهد شد.

نجارزداگان در مورد هدف خود از پرداختن به اين موضوع عنوان كرد: من به اين نتيجه رسيده‌ام كه بايد دو كار در حوزه قرآن و به شكل اساسی انجام و پيگيری شود. يكی از آن‌ها قرآن در قرآن يا معرفی قرآن از طريق قرآن است؛ كه در اين زمينه پژوهشی را انجام دادم و توسط نشر دانشگاه تهران، به عنوان كتابی درسی، چاپ و منتشر شد. موضوع ديگر نيز اهل بيت(ع) در قرآن است.

اين مفسر و محقق با بيان اين كه اين موضوع شامل سه بحث عمده خواهد شد، افزود: حقوق اهل بيت(ع) در قرآن، فضائل و مناقب اهل بيت(ع) در قرآن و مودت به اهل بيت(ع) در قرآن، سه محور مهمی است كه در كار در مورد اهل بيت(ع) در قرآن بايد مورد توجه قرار گيرد.

وی با اشاره به اين كه كتاب «آموزه‌هايی از حقوق و مناقب اهل بيت(ع) در قرآن» دو موضوع از اين موضوعات را در برمی‌گيرد، افزود: البته در صورتی كه می‌خواستيم به هر كدام از اين موضوعات به شكل جداگانه بپردازيم، كار بسيار گسترده‌ای می‌شد و برای مثال موضوع حقوق را كه شامل مواردی از قبيل حق ولايت و اطاعت، حقوق مالی مانند خمس، حق مرجعيت دينی، حق الگوبودن و تأسی جستن و ... می‌شود، می‌توانستيم به صورت مفصل بپردازيم، اما به صورت گزينشی عمل كرده‌ايم و تنها به برخی موارد با اهميت‌تر خواهيم پرداخت.


منبع: خبرگزاری ایکنا
211007            

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: