24 مهر 1400 10 (ربیع الاول 1443 - 49 : 21
کد خبر : ۵۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
مدیر موسسه قرآن و نهج البلاغه از آغاز مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه در قم از 18 بهمن‌ماه خبر داد.
عقیق: حجت الاسلام حسین رضازاده جویباری در نشست خبری که صبح سه شنبه در موسسه قرآن و نهج البلاغه برگزار شد، اظهار داشت: این موسسه سال 80 تاسیس شده است و از سال 83 مسابقات ملی نهج البلاغه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی حافظ نهج البلاغه وجود نداشت و روحانیون صرفا برای سخنرانی‌ها از نهج البلاغه بهره‌مند می‌شدند، گفت: با وجود مشکلات کنونی در زمینه مسائل بودجه‌ای، به توفیق الهی توانستیم مقدمات برگزاری مسابقات ملی نهج البلاغه را در سال جاری مهیا کنیم.

مدیر موسسه قرآن و نهج البلاغه گفت: این مسابقات از 18 بهمن ماه در اردوگاه ولایت واقع در میدان 72 تن آغاز می‌شود و تا روز 21 بهمن ادامه دارد، همچنین مراسم اختتامیه این مسابقات در سالن همایش بعثت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در هشت رشته به صورت کلی برگزار می شود، گفت: در بخش مفاهیم دو رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و در بخش حفظ نیز 6 رشته حفظ کل نهج البلاغه، حفظ تمام خطبه‌ها، حفظ 110 خطبه اول، حفظ کل نامه ها و حفظ حکمت ها وجود دارد.

رضازاده جویباری اظهار داشت: از سال گذشته نیز بنا به درخواست شرکت کنندگان رشته جدیدی با عنوان حفظ صحیفه سجادیه ایجاد شد و در مسابقات امسال در این رشته نیز رقابت خواهیم داشت.

وی افزود: مجموعا بیش از 200 نفر در مسابقات امسال شرکت می کنند که 60 درصد آنها را خواهران و 40 درصد دیگر را برادران تشکیل می‌دهند.

مدیر موسسه قرآن و نهج البلاغه ادامه داد: هم اکنون قریب به 2 هزار نفر در دفتر مرکزی این موسسه در حال آموزش و فعالیت هستند، همچنین بیش از هشت هزار پرونده ثبت نامی نیز در این موسسه وجود دارد و بسیاری افراد در دوره های کوتاه مدت این موسسه شرکت می کنند.


منبع: خبرگزاری مهر
211007
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: